تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

کشاورزان اصفهان نیازمند صدقه شده‌اند/ وزیر اگر بُرِش ندارد، استعفا دهد

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه برخی نمایندگان گفتند وزیر پس از عید در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه‌شان با آنها جلسه خواهد گذاشت درست نیست. تراز مجلس را به تراز حوزه انتخابیه پایین نیاورید.

رویداد۲۴-نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه برخی نمایندگان گفتند وزیر پس از عید در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه‌شان با آنها جلسه خواهد گذاشت درست نیست. تراز مجلس را به تراز حوزه انتخابیه پایین نیاورید.محسن کوهکن در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی طرح استیضاح وزیر جهادکشاورزی اختصاص داشت در موافقت با استیضاح محمود حجتی، به وظایف و مسئولیت‌های وزیر اشاره کرد و گفت: هر وزیر چهار مسئولیت در کشور دارد که این مسئولیت‌ها، مسئولیت در جمع هیات دولت مسئولیت ستادی ، مسئولیت تعیین مدیران و مسئولیت در قبال جمعی از مردم که به وزارتخانه مرتبط هستند، است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فردی که وزیر می‌شود باید در زمان توضیح کارهایش به این مورد اشاره کند که جایگاه وزارتخانه و مسئولیت‌هایش از کجا به کجا رسانده است. نباید در مقابل بارش، میزان تولید تغییر کند. گزارش‌های آماری باید به پای تولید تولیدکننده باشد نه میزان بارش و این موضوع به پای مدیریت شما گذاشته می‌شود. مفهوم مخالف این گزارش این است که اگر آقای وزیر نبود این کارها انجام نمی‌شد؟

وی افزود: آقای حجتی به کوتاهی‌هایشان هم اشاره داشتند اما اگر وزیری اذعان به کوتاهی کند ما اجازه گذشت نداریم. اگر در هیات دولت تمام توان خود را به کار بردند اما موفق به انجام کار نشدند باید استعفا دهند. آقای وزیر اگر برش ندارید استعفا دهید.

کوهکن خطاب به نمایندگان متذکر شد: ما آنقدر در کارهای کم ارزش دخالت کرده‌ایم که مشتبه شده مسئولیت پولی و مالی هم با ماست اما این طور نیست و این موضوع زیر نظر رئیس جمهور است. وزیر باید بگوید در شرایط حاد امروز چه کرده است.

نماینده مردم لنجان ادامه داد: مسئولیت ستادی شما چه میزان انجام شده ما در این کشور نمی‌توانیم ریشه رانت‌خواری را بخشکانیم. فردی که از وزارتخانه شما خارج شده، شرکت واردات سموم راه‌اندازی می‌کند. شرکت بلندپایه برای کیست؟ چرا معاون زراعت شما مسئول افزایش تولید نیست؟ چرا معاون شما در اتاق بازرگانی عضو است و چرا این مشکلات را رفع نمی‌کنید؟

وی بار دیگر به نمایندگان مجلس متذکر شد: اینکه برخی نمایندگان اذعان داشتند وزیر پس از عید در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه‌شان با آنها جلسه خواهد گذاشت درست نیست. تراز مجلس را به تراز حوزه انتخابیه پایین نیاورید.

کوهکن عنوان کرد: در رابطه با مسئولیت خود در مقابل مردم چه کرده‌اید؟ در صحن وزارت کشور به‌ حق‌آبه‌های مردم تجاوز شد و هیچ اقدامی انجام ندادید. اگر برش ندارید استعفا دهید؟ از وضع کشاورزان اصفهان که نیازمند صدقه شدند آگاهید حق‌آبه آنها را به چه کسانی فروخته‌اید؟

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند آنچه مملکت را به گل می‌نشاند رودربایستی و رفیق بازی است چرا امروز مجلس طوری اداره می‌شود که استنباط شود مدیریت مجلس کاری به جز اجرای آیین‌نامه ندارد. آنچه به اعتماد مردم لطمه می‌زند این کارها است.

نماینده مردم لنجان گفت:‌ من با آقای حجتی بحث شخصی ندارم و دوست‌شان دارم اما دلیل امضای من این است که یک سال و نیم پیش در رابطه با دو موضوع از شما برنامه خواستم اما همچنان برنامه‌ای ارائه ندادید.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان