تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

پلیس راهور مسئول اعلام ممنوعیت و محدودیت تردد در جاده‌هاست

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: اعلام محدودیت و ممنوعیت تردد در جاده‌ها و راه‌های کشور برعهده پلیس راهور بوده و دستگاه دیگری در این زمینه متولی نیست.

رویداد۲۴-رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: اعلام محدودیت و ممنوعیت تردد در جاده‌ها و راه‌های کشور برعهده پلیس راهور بوده و دستگاه دیگری در این زمینه متولی نیست.سردار تقی مهری در حاشیه طرح رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر در نوروز 97 گفت: در این ایام توصیه‌های ما به مردم این است که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و قبل از حرکت برنامه‌ریزی لازم برای سفرهایشان انجام دهند.

او ادامه داد: مسافران مبدا و مقصد خود را مشخص کنند و با توجه به اینکه سفرها در نوروز سال آینده افزایش خواهد داشت مسیر را نیز جزوی از سفر دانسته و بعد از هر دو ساعت رانندگی حتما 10 الی 15 دقیقه استراحت کنند و در هیچ شرایطی در حالت خواب‌آلودگی رانندگی نکنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به خودروهای نوشماره که وارد چرخه ترافیک شده‌اند، گفت: با توجه به اینکه دو میلیون گواهینامه جدید صادر شده و یک میلیون و 400 خودروی نوشماره داریم، 21 میلیون خودرو تردد می‌کنند و همچنین 11 میلیون موتورسیکلت در چرخه ترافیک شهری و بین‌ شهری حضور دارند، اما متاسفانه ظرفیت جاده‌های ما با سفرها همخوانی ندارد و شاهد ترافیک در محورهای منتهی به شهرهای زیارتی و سیاحتی هستیم.

سردار مهری خاطرنشان کرد: مهمترین توصیه ما به رانندگان این است که برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و با اطلاع کامل از شرایط جوی سفر خود را آغاز کنند و دقت داشته باشند که رانندگی در شرایط جوی ناپایدار با رانندگی در شرایط عادی متفاوت است و سرعت مطمئنه را رعایت کرده یعنی شعاع دید کافی نسبت به دیگر خودروها داشته باشند.

او با بیان اینکه 40 درصد کسانی که در نوروز گذشته حادثه دیدند به علت عدم توجه به جلو بوده است، گفت: در اثر سرعت غیرمجاز 23 درصد افراد در نوروز سال گذشته دچار حادثه شدند همچنین 18 درصد از رانندگان نیز به دلیل سبقت غیرمجاز در ایام نوروز سال گذشته حادثه دیدند. توصیه ما به رانندگان این است که در ایام تعطیلات نوروز و هنگامی که به سفر می‌روند از آنجا که آشنایی کامل با جاده ندارند به علائم و توصیه‌های پلیس دقت کرده تا دچار حادثه نشوند.

رئیس پلیس راهور درباره اطلاع رانندگان از وضعیت جاده‌ها و راه‌های کشور گفت: رانندگان می‌توانند از طریق سایت rahvar120.ir از آخرین وضعیت جاده‌ها آگاهی یابند. همچنین کسانی که قصد دارند با خودروهای عمومی به مسافرت رفته و از حمل و نقل جاده‌ای استفاده کنند می‌توانند در صورت تخلف راننده با سامانه 110120 تخلفات راننده را به صورت پیامک گزارش کرده و شماره انتظامی خودرو را ارسال کنند.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی نیز بدانند که سامانه پایش سپهتن روی همه اتوبوس‌ها نصب شده و عملکرد آنها از طریق این سامانه پایش می‌شود.

سردار مهری در واکنش به اینکه مردم گاهی اوقات برای اطلاع از وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور دچار سردرگمی می‌شوند، گفت: تمام محدودیت‌ها و ممنوعیت در جاده‌های کشور از طریق پلیس راهور اعلام می‌شود و قطعا پلیس برای رعایت ایمنی در تردد خودروها و ایجاد آرامش و پیشگیری از وقوع حوادث در صحنه حضور دارد و اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: برابر قانون اعلام محدودیت و ممنوعیت تردد در جاده‌ها و راه‌های کشور برعهده پلیس راهور است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان