تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

هشدارهای فرمانده ناجا برای سفرهای نوروزی

فرمانده ناجا توصیه و هشدارهایی را برای انجام بهتر سفرهای نوروزی به شهروندان ارائه کرد و گفت: قرارگاه ترافیکی نوروز از فردا 24 اسفند فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و تا 15 فروردین ماه 97 در کنار مسافران و شهروندان خواهد بود.

رویداد۲۴-فرمانده ناجا توصیه و هشدارهایی را برای انجام بهتر سفرهای نوروزی به شهروندان ارائه کرد و گفت: قرارگاه ترافیکی نوروز از فردا 24 اسفند فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و تا 15 فروردین ماه 97 در کنار مسافران و شهروندان خواهد بود.

سردار حسین اشتری در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز 97 که صبح امروز با حضور وزیر راه، رییس سازمان میراث فرهنگی و رییس سازمان اورژانس برگزار شد، تصریح کرد: امسال ما بیش از نیم میلیون نفر از همکارانمان را در طرح ترافیکی نوروز 97 به کار گرفته‌ایم و این عزیزان به جای اینکه نوروز را در کنار خانواده خود باشند در طول راه‌ها و مسیر مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند.

سردار اشتری با بیان اینکه پلیس در تمام ایام سال از جمله تعطیلات نوروز در کنار مردم است، گفت:‌ قرارگاه ترافیکی نوروز از فردا 24 اسفند فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و تا 15 فروردین ماه 97 در کنار مسافران و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی دراین زمینه انجام شده است گفت:‌امیدواریم با ا قدامات انجام شده بتوانیم تصادفات و جانباختگان حوادث رانندگی را کاهش دهیم و در ایام نوروز شهروندان سفر ایمنی در کنار خانواده‌هایشان داشته باشند.

سردار اشتری به ارائه هشدارها و توصیه‌هایی به مسافران نوروزی پرداخت و گفت: توصیه می‌کنیم که مسافران نوروزی تمام طول سفر یعنی از مبداء تا مقصد را به عنوان بخشی از سفر خود دانسته و با پرهیز از عجله و تخلف اقدام به رانندگی در مسیرها کنند.

وی با بیان اینکه در جاده‌ها مسیرهایی برای استراحت در نظر گرفته شده است، ادامه داد: لازم است شهروندان و به ویژه رانندگان پس از مدتی رانندگی حتما در استراحتگاهی که در نظر گرفته شده، استراحت کنند.

فرمانده ناجا اضافه کرد: همچنین در صورت بروز هرنوع حادثه‌ای لازم است شهروندان ضمن حفظ خونسردی با دستگاه‌های امدادی تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری کاهش جانباختگان سفرها است خاطر نشان کرد :‌ایشان بارها تاکید کرده‌اند که باید همه دستگاه‌هایی که طبق قانون سهمشان در حوادث مشخص شده در ایمن سازی سفرها مشارکت داشته باشند.

سردار اشتری با اشاره به سه عامل انسان، راه و خودرو در بروز تصافات گفت:‌ امیدواریم تمام دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت خود را انجام دهند.

وی بر نقش اطلاع‌رسانی در کاهش تصادفات نیز اشاره کرد و گفت:‌ امیدواریم با اطلاع‌رسانی و آگاه سازی رسانه ملی و دیگر اصحاب رسانه که نقش پررنگی در کاهش حوادث دارند بتوانیم امسال تعداد خسارت‌های سفرهای نوروزی را کاهش دهیم.

فرمانده ناجا همچنین از خانواده‌ها خواست که امسال سفرهای خود را توزیع کرده و به گونه‌ای به سفر بروند که زمان کمتری را در ترافیک و جاده‌ها معطل شوند.

وی همچنین به برنامه ریزی پلیس در زمینه ترافیکی اشاره کرد و گفت:‌ پلیس افتخار می‌کنند که در کنار مردم است و امیدواریم که امسال نوروزی ایمن‌تر و کم حادثه‌تر داشته باشیم.

فرمانده ناجا در پایان با اشاره به حضور نیروهای همیار پلیس در این رزمایش گفت: از همیاران پلیس که با ما همکاری می‌کنند کمال تشکر و قدردانی را داریم. این عزیزان با هشدار به والدین خود در طول سفر، نقش مهمی در فرهنگ سازی ترافیک دارند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان