تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

بازی ایرانی رکورد زد

طبق آخرین آمار بنیاد ملی بازی های رایانه ای، زمان صرف‌شده برای بازی «کوییز آف کینگز» که طی دو سال اخیر از زمان عرضه تا محبوبیت راه کوتاهی را پیموده، در مجموع بیش از هفت میلیارد دقیقه بوده و این بازی به یکی از پرکاربرترین بازی‌های ایرانی تبدیل شده است.

رویداد۲۴-طبق آخرین آمار بنیاد ملی بازی های رایانه ای، زمان صرف‌شده برای بازی «کوییز آف کینگز» که طی دو سال اخیر از زمان عرضه تا محبوبیت راه کوتاهی را پیموده، در مجموع بیش از هفت میلیارد دقیقه بوده و این بازی به یکی از پرکاربرترین بازی‌های ایرانی تبدیل شده است.مرکز تحقیقات بازی­‌های دیجیتال (دایرِک) از زیرمجموعه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، هر سال یک بازی محبوب و پرمخاطب در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد و امسال سراغ بازی ایرانی «Quiz of Kings» رفته است.

آمار این بازی موبایلی که مبتنی بر آموزش مطالب عمومی به بازیکنان و ایجاد فضای رقابت بر این اساس است از ابتدای پاییز 94 تا انتهای پاییز 96 مشخص شده است. در این مدت، 8 میلیون و850 هزار و 269 دستگاه فعال (Active Device) برای بازی وجود داشته است که البته تعداد حساب‌های کاربری (User ID) ساخته‌شده برای بازی در این بازه زمانی، 11 میلیون و 133 هزار و 884 عدد بوده است.علت این اختلاف نیز ثبت چند حساب کاربری روی یک دستگاه یا تولید حساب های کاربری تقلبی در ابتدای انتشار بازی است.

زمان صرف‌شده (Time Spent) برای بازی کوییز درمجموع هفت میلیارد و 716 میلیون و 922 هزار و 434 دقیقه بوده است. همچنین به صورت میانگین یک میلیون و چهار هزار و 411 دستگاه فعال ماهیانه (Monthly Active Device) و 229 هزار و 484 دستگاه فعال روزانه (Daily Active Device) برای بازی وجود داشته است. این معیارها به معنای تعداد دستگاه های منحصربه‌فردی است که در یک بازه یکماهه و یکروزه وارد بازی می‌ شوند.

در مجموع دو میلیارد و 366 میلیون و 141 هزار و 127 دست (Session) کوییز بازی شده است. در اینجا منظور از دست، تعداد دفعات ورود به بازی است و نباید با هر دست مسابقه که داخل بازی انجام می‌شود اشتباه گرفته شود. همچنین به طور متوسط، هر دستگاه فعال، روزانه نزدیک به 12 دست کوییز بازی کرده است. ماهیت نوبتی (Turn- based) بودن بازی کوییز، عامل ایجاد این تعداد دست‌ها در روز است. به طور متوسط طول هر دست (Session Length)، 196 ثانیه بوده است.

همچنین پنج برند اصلی گوشی هوشمند یا تبلت با بیشترین تعداد دستگاه فعال، بیشترین زمان صرف‌شده برای بازی و بیشترین تعداد دست­‌های بازی شده، به ترتیب سامسونگ، هوآوی، اپل، سونی و ال‌جی بوده‌اند. بیش از 90 درصد از سهم دستگاه‌های فعال، زمان صرف‌شده برای بازی و تعداد دست‌های بازی‌شده مختص گوشی های هوشمند و باقی برای تبلت ‌ها بوده، همچنین بیش از 85 درصد از این سهم مختص سیستم عامل اندروید و باقی برای iOS بوده است.

نظرات شما
پیشخوان