تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

کودکان قربانیان همیشگی داعش

اعضای گروه تروریستی داعش ویدیویی منتشر کرده‌اند که در آن یک بار دیگر از کودکان برای اعدام زندانیانی در افغانستان استفاده می‌کنند.

رویداد۲۴-اعضای گروه تروریستی داعش ویدیویی منتشر کرده‌اند که در آن یک بار دیگر از کودکان برای اعدام زندانیانی در افغانستان استفاده می‌کنند.

در تصاویر منتشر شده، دو کودک کم سن و سال در اعدام دو سرباز افغان مشارکت کرده‌اند. در آخرین عکس کودکان اسلحه‌ها را به نشانه سلام نظامی بالا گرفته‌اند و سربازان افغان روی زمین افتاده‌اند. سن کودکان مشخص نیست اما آنچه می‌توان برداشت کرد این است که احتمالا بین 5 تا 8 سال سن دارند.

داعش در استفاده از کودکان برای اجرای اعدام یدی طولانی دارد. آنها از تصاویری که در آن کودکان با چهره‌هایی خشن و اسلحه به دست به دوربین نگاه می‌کنند برای تبلیغات سیاسی خود استفاده می‌کنند. نخستین بار پس از انتشار این عکس‌ها، مردم جهان در بهت و حیرت فرو رفتند و این گروه به هدف خود رسید.

تصاویر متعددی طی سال‌ها فعالیت داعش نشان داده که نیروهای این گروه تروریستی در افغانستان، سوریه و عراق نیروهای روسی و کردی و امریکایی را می‌کشند.

پیش از آنکه داعش در رقه سوریه شکست بخورد، ویدیوهایی از آن منتشر می‌شد که نشان می‌داد در حال تعلیم کودکان است تا بدانند چطور اسلحه به دست بگیرند و بجنگند.

درحالی که نیروهای داعش از سوریه و عراق بیرون رانده می‌شدند، حضور نظامی‌شان رفته‌رفته در افغانستان بیشتر می‌شد. استان ننگهار اکنون یکی از مرگبارترین مناطق برای حضور نیروهای امریکایی و خارجی است و دلیلش هم حضور پرتراکم داعشی‌هاست.

داعش اخیرا حملات خود را در افغانستان شروع کرده است. به طور مثال چندی پیش به یک مرکز خیریه کودکان به نام نجات جان کودکان جلال‌آباد حمله کرد. در حالی که داعش تلاش می‌کند پایه‌های حضور خود در افغانستان را تقویت کند، با القاعده یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی وارد گود رقابت شده است. 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان