تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

نخست‌وزیر انگلیس رسما روسیه را عامل ترور جاسوس روس دانست

ترزا می در واکنش به این اقدام لندن گفت که ظرف هفته آینده ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرده و تمامی روابط خود در سطوح عالی را با مسکو به حالت تعلیق درمی آورد.

رویداد۲۴-ترزا می در واکنش به این اقدام لندن گفت که ظرف هفته آینده ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرده و تمامی روابط خود در سطوح عالی را با مسکو به حالت تعلیق درمی آورد. ترزا می در سخنان خود در مجلس عوام گفت پس از تحقیقات به طور قطع به این نتیجه رسیدیم که روسیه با استفاده از ماده سمی مسئول سوءقصد به جان جاسوس سابق روس بوده است.

ترزا می،نخست‌وزیر انگلیس گفت در واکنش به این اقدام لندن گفت که ظرف هفته آینده ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرده و تمامی روابط خود در سطوح عالی را با مسکو به حالت تعلیق درمی آورد.

وی گفت: پوتین راه اشتباهی در پیش گرفته است و اقدام او یک عمل خصمانه علیه انگلیس و تمام اروپاست. انگلیس با هم پیمانان خود در این باره به مذاکرات ادامه خواهد داد تا اقدامات مناسب در باره آن اتخاذ شود.

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد: روسیه رسما با استفاده از سلاح شیمیایی علیه یک شهروند انگلیسی در خاک کشور ما اقدام کرده و به همین دلیل ما از نهادهای بین‌المللی مرتبط باسلاح‌های شیمیایی برای ورود به این مساله درخواست کرده‌ایم.

وی همچنین گفت تمامی اموال روس‌هایی که تهدیدی علیه شهروندان انگلیسی محسوب شوند را مسدود خواهد کرد.

می گفت که در این راستا هیچ مقام دولتی یا اعضای خانواده سلطنتی در مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال یا تماشای مسابقات در روسیه حضور نخواهند داشت.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان