تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

اتهامات بقایی به روایت دادستان تهران

اختلاس به مبلغ ١٦ میلیارد تومان، اختلاس 3 میلیون و 766 هزار و 500 یورو، تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی که در این بخش دادگاه تجدید نظر برائت داده است، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل ٧٠٣ سکه تمام بهار آزادی، ١٨٤٢ قطعه نیم سکه، ١٥ سکه دو و نیم گرمی و مبالغی وجوه نقدی که در این بخش دادگاه تجدیدنظر تأیید کرده است.

رویداد۲۴-اختلاس به مبلغ ١٦ میلیارد تومان، اختلاس 3 میلیون و 766 هزار و 500 یورو، تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی که در این بخش دادگاه تجدید نظر برائت داده است، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل ٧٠٣ سکه تمام بهار آزادی، ١٨٤٢ قطعه نیم سکه، ١٥ سکه دو و نیم گرمی و مبالغی وجوه نقدی که در این بخش دادگاه تجدیدنظر تأیید کرده است.دادستان تهران در حاشیه آخرین نشست شورای معاونان در سال‌جاری، مطابق با کیفرخواست، عناوین اتهامی حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم را تشریح کرد که شامل اختلاس ریالی و ارزی، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و تبانی در معاملات دولتی است.

عباس جعفری دولت آبادی در تشریح اتهام‌های بقایی مطابق کیفرخواست گفت: اختلاس به مبلغ  ١٦ میلیارد تومان، اختلاس 3 میلیون و 766 هزار و 500 یورو، تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی که در این بخش دادگاه تجدید نظر برائت داده است، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل ٧٠٣ سکه تمام بهار آزادی، ١٨٤٢ قطعه نیم سکه، ١٥ سکه دو و نیم گرمی و مبالغی وجوه نقدی که در این بخش دادگاه تجدیدنظر تأیید کرده است.
وی اضافه کرد: تبانی در انجام معاملات دولتی از طریق عقد قرارد‌ادها  که در این بخش دادگاه تجدیدنظر نقص گرفته که به‌ دادگاه برگشته است تا رفع نقص شود، همچنین تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی به مبلغ 10 میلیارد و اختلاس ٣٠٠ میلیون تومانی از صندوق قرض‌الحسنه شهیدان رجایی و باهنر نیز تأیید شده است.
 
جعفری دولت آبادی تصریح کرد: مطابق کیفرخواست در مورد ممانعت از انجام وظایف سازمان بازرسی کل کشور به شش ماه حبس محکوم که تأیید شده است. همچنین چند مورد هم حمل لوازمی چون شوکر برقی و امثالهم بوده که دادگاه تجدیدنظر آن را نپذیرفته و به ضبط این اقلام رأی و اتهام را برائت داده است.
 
دادستان تهران خاطرنشان کرد: طبق قانون مجازات اسلامی، وقتی دادگاه فردی را به مجازات‌های متعدد محکوم کند، حکم اشد اجرا می‌شود که در مورد ایشان ١٥ سال حبس است که از آنجایی که تأیید شده بود روز گذشته اجرا شد.
 
وی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های ناآرامی‌های دی ماه و خیابان پاسداران تهران نیز با اشاره به صدور ١٧٥ فقره کیفرخواست و ١٨ فقره حکم، اظهارکرد: در مورد آشوب‌های خیابان پاسداران ٢٠ فقره کیفرخواست صادر و از تمام متهمان تحقیق شده است. دادستان تهران ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال‌جاری صدور کیفرخواست‌ها به پایان برسد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان