تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

پیام رای لب‌مرزی به ربیعی روی آوردن دولت به تعامل بیشتر با مجلس بود

ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان می‌گوید ریزش رای دکتر ربیعی نشان می‌دهد که مجلس چک سفید امضایی را به دولت نداده است.
پیام رای لب‌مرزی به ربیعی روی آوردن دولت به تعامل بیشتر با مجلس بود
رویداد۲۴- ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان می‌گوید ریزش رای دکتر ربیعی نشان می‌دهد که مجلس چک سفید امضایی را به دولت نداده است.

هرچند عده‌ای منتظر بودند تا رای مثبت نمایندگان به استیضاح وزرا باعث شود تا کابینه دستخوش تغییراتی شود اما نتایج رای بهارستانی‌ها حکایت از آن داشت که دولت همچنان با همین وزرا کار خود را دنبال کند. شاید کمترین مزیت این استیضاح‌ها و مخصوصاً رای لب‌مرزی به علی ربیعی، تلنگری به دولت بود که بیش از گذشته نمایندگان را طرف مشورت خود قرار دهد.

ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با ادعای آقای امیرآبادی، نماینده قم که به عنوان مخالف عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی پشت میکروفن رفت و عنوان کرد که اصلاح طلبان محور استیضاح بودند اما با رفتاری دوگانه مسیر خود را عوض کردند، گفت: اتفاقاً اصلاح طلبان مجلس خیلی خوب به وظیفه خود عمل کردند. فراکسیون امید قبل از رای‌گیری به وزرا موضع خود را اعلام کرد و معتقد بود با توجه به محورهای استیضاح باید وزرا به کار خود ادامه دهند. 

وی افزود: به هر حال یک تعداد معدودی از اصلاح طلبان طرح استیضاح را امضا کرده بودند ولی آقای امیرآبادی این موضوع را به تمام فراکسیون امید تعمیم دادند که من بعد از سخنرانی ایشان صحیتی را با آقای امیرآبادی داشتم که خودشان هم گفتند منظور من همان تعداد اصلاح طلبانی بود که طرح را امضا کردند نه همه فراکسیون امید.

عضو فراکسیون زنان مجلس راجع به اینکه آیا اصلاح طلبان مجلس دوباره چک سفید امضایی را به دولت دادند یا خیر، افزود: اگر نگاهی به رای اعتماد آقای دکتر ربیعی در تابستان امسال داشته باشیم می‌بینیم که ایشان با ریزش بیش از 60 رای مواجه شد، پس واضح و روشن است که چک سفید امضایی به فردی در دولت داده نشده است. 

وی افزود: در خصوص رای آقای آخوندی هم باید بگویم که عده‌ای از همکاران ما با جبهه‌گیری‌های اشتباهی که در رابطه با ایشان داشتند باعث شدند که آقای آخوندی رای به نسبت خوبی بیاورند. برخی منتقدین وزیر راه و شهرسازی در هنگام انتقاد از مسیر فنی خارج شدند و تلاش کردند وزیر را درگیر حاشیه‌ها کنند و همین عامل باعث دوقطبی شدن فضای مجلس شد. چه بسا که اگر این حرف‌ها زده نمی‌شد، عده‌ای که به ماندن آقای آخوندی رای دادند رویکرد قبلی خود یعنی موافقت با استیضاح را در پیش می‌گرفتند.

تاج‌الدین در پاسخ به اینکه آیا معتقدید یکی از عوامل اصلی استیضاح‌ها عدم تعامل دولت با مجلس بود، گفت: اگر کل کابینه آقای روحانی را بررسی کنیم و بخواهیم به وزرا نمره دهیم می‌بینیم که وقت آن نبود که این سه وزیر برای استیضاح به مجلس بیایند. اما در رابطه با تعامل دولت با مجلس باید بگویم که متاسفانه دولت حتی با نمایندگان همسو با خودش هم تعامل خوبی ندارد. تصور من بر این است که این استیضاح‌ها و رای لب‌مرزی آقای دکتر ربیعی پیامی برای دولت خواهد داشت که آن‌ها به تعامل بیشتر خود با مجلس روی آورند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان