تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

مخالفت اعضای مجمع تشخیص مصلحت با ادامه حضور «احمدی‌نژاد»

مجید انصاری: نسبت به حضور احمدی نژاد در مجمع حساسیت ایجاد شده و برخی نیز نسبت به ادامه حضور او معترض هستند

رویداد۲۴-مجید انصاری: نسبت به حضور احمدی نژاد در مجمع حساسیت ایجاد شده و برخی نیز نسبت به ادامه حضور او معترض هستند  مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد که برخی از اعضای این نهاد با تداوم حضور محمود احمدی نژاد در مجمع مخالف هستند.

او در گفت و گو با «عصر ایران» در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: به هر حال ایشان عضو مجمع تشخیص هستند و طبعا اقدامات اخیر ایشان و به ویژه بعد از انتخابات سال 96 تا امروز حساسیت هایی را هم در سطح جامعه و هم در سطح نخبگان و عرصه سیاسی کشور بر انگیخته اند. در مجمع نیز به طبع حساسیت های ایجاد شده در جامعه برخی از اعضا معترض هستند نسبت به مواضع آقای احمدی نژاد و با توجه به جایگاه مجمع بله این حساسیت در مجمع ایجاد شده و برخی از اعضا نیز نسبت به ادامه حضور ایشان معترض هستند.

به گفته وی، رفتار آقای احمدی نژاد تقریبا مورد اعتراض تمام جریانات است ولی مجمع ورودی به این موضوع نداشته است.

انصاری در بخش دیگری از این مصاحبه،درباره آخرین وضعیت پرونده سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد، گفت: این موضوع اخیرا به مجمع ارجاع شده است. هفته گذشته که من از آقای محسن رضایی دبیر مجمع پرسیدم گفتند: «این موضوع به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شده است». تا آنجا که من مطلع کمیسیون هم یک جلسه جدی و بحث های مهمی در این خصوص داشته اند و در میان مجمع هم دو دیدگاه راجع به اصل شورای نگهبان وجود دارد که اگر این موضوع حل شود، طبعا مشکل ایشان نیز حل خواهد شد.


وی با بیان اینکه «چون در آخر سال هستیم فکر کنم موضوع به بعد از تعطیلات ارجاع می شود» افزود: ولی مطمئنا بعد از عید کمیسیون گزارش خود را به مجمع خواهد داد، چون طبق آیین نامه داخلی مجمع، کمیسیون ها مکلف هستند که نتیجه بررسی خود را به صورت واضح یعنی رد یا قبول موضوع به مجمع بدهند و مجمع نیز در مورد آن بحث خواهد کرد. من شخصا در مورد این موضوع اعلام نظر کرده ام و به نظرم اشکالی بر حضور اقلیت ها در شورای شهر وارد نیست ولی به هر حال این موضوع باید در مجمع به بحث گذاشته شود و امیدواریم که تصمیم مناسب گرفته شود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: در این مسئله عده ای از علما در موافقت با نظر شورای نگهبان صحبت کرده اند و برخی از علما نیز در موافقت با نظر مجلس صحبت کرده اند. این بستگی به این دارد که چطور به موضوع نگاه کنیم. نظر فقها به این مسئله نیز کاملا متفاوت است من شخصا بر روی این موضوع هم از نظر حقوقی و هم از نظر فقهی کار کرده ام و به نظرم قبل از آنکه مصلحت را به چه چیز بدانیم،  اصل موضوع بدون اشکال است./ 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
جمهوری اسلامی ايران
|
United States
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
همه جريان ها هم که مخالف يگانه دولت عدالت و انقلابی و جهادی و اسلامی و ايثارگری و حزب الهی و شهيد پرور و در کل مردمی حقيقی باشند ، همچون طاغوت 1357 در مقابل عزم و اراده 25000000 برای عدالت مطلوب سيد مولا علی ع به اتکاء حجت و طبع الله اکبر ، هرچه زودتر از مخالفت با مطالبات و حقوق و عدالت مطلوب اکثريت و از تحقير و تضعيف و دشمنی عام با امت واحدۀ انقلاب اسلامی حقيقی دست بردارند تا همچون 10 سال اخير شاهد بودند همچون سنگ وزين ظلم در باتلاق حق و عدالت مطلوب سيد مولا علی ع هر روز و هر بار بيشتر خود را همچون طاغوت 1357 بی عزت و مغروق ابدی نسازند. مردم و دولت نهم و دهم ضد طاغوت حقيقی چه جمهوری طاغوتی ، چه سلطنتی طاغوتی ،
طاغوت طاغوت است دشمن مستضعف و عدالت و اسلام ،
نوکران شکم باره و اشرافيت پرستان فريب تبليغ و سياست و زر و ثروت را عليه حقوق برادری و برابری عموم مردم سر می کشند ،
عبادالله حقيقی فريب مقامات تبليغات رسانه ای و بهشت ظلم و فساد را نخواهند خورد و سربازان بی نام و سرداران بی سر حقيقی در زمان و موعد حمايت قائم حق الله عج ، همچون 1357 عليه انواع طاغوت های رنگين اصلی و نوين بدلی تک تک و جزئی و کلی و صغير و کبير را هربار به نوبت شهادت می دهند. تا ياد بگيرند با خون ملت ، شراب و معجون ظلم و اشرافيت و مهمانی و سورچرانی نتوان ساخت و نوشيد و حرمت و کرام و دوام محفوظ داشت.
خون شهيدان افزايش می يابد اما هدر نخواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
هاشمی رفته است ولی همشهری هایی نظیر مجید انصاری دنبال گذشته ای هستند که هرگز بر نمی گردد نمی توانند علنی با ولایت امر مخالفت درونی خودرا بروز دهند به عملکرد رهبر ایراد می گیرند و از رهبر مطالبات شخصی و قدرت طلبی برای امیال خود را دنبال می کنند . یادتان هست برای ورود به خبرگان حاضر نبود امتحان اجتهاد بدهد و قانون را به نفع شخصی تفسیر می کرد . اصولا سهم خواهی از جمهوری اسلامی به قیمتی که هرگز برای آن بهایی هم نپرداخته اند تا حدی است که انسان مومن را به فکر می اندازد که اینها از این دنیا چه می خواهند و اسلام را برای چه دوست دارند؟
نظرات شما
پیشخوان