تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
اژه‌ای مطرح کرد:

عمل احمدی‌نژادی‌ها با شیطان بزرگ و اسرائیل یکی است/ می‌خواهند از رسیدگی به مفاسدشان جلوگیری کنند

سخنگوی دستگاه قضا به سوالی درباره جریان سازی های احمدی نژاد و یارانشان واکنش نشان داد.
رویداد۲۴-سخنگوی دستگاه قضا به سوالی درباره جریان سازی های احمدی نژاد و یارانشان واکنش نشان داد.

آخرین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در سال ۹۶ در شهر اصفهان برگزار شد‎.

مهمترین بخش های این نشست به شرح زیر است:

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در تجمع کشاورزان شرق اصفهان کسی بازداشت شده؟:ممکن است نیروی انتظامی در صحنه کسانی را بازداشت کنند اما در حال حاضر کسی در بازداشت نیست

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره اتهامات یکی از دستگیرشدگان فرقه شیعه لندنی و همچنین حمله به سفارت ایران در لندن گفت: امروز یکی از فتنه های مسلم این است که کسی بخواهد بین فرق مسلمین، شیعه و سنی فتنه ایجاد کند. انگلیسی ها به طور خاص آنرا دنبال می کنند و جریانی امروز برخی از افرادشان در انگلستان مستقر هستند و پایگاه هایشان از طریق انگلیس حمایت میشود. دادسرای ویژه روحانیت در ارتباط با این فرد وارد شده اما هنوز کیفرخواستی صادر نشده است. 

اژه‌ای ادامه داد: پلیس لندن در مورد اغتشاشگران در سفارت ایران در لندن مسئول است و  این موضوع از طریق وزارت خارجه و روابط بین الملل قوه قضاییه دنبال می‌شود.

سخنگوی‌قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره جریان سازی های احمدی نژاد و یارانشان چیست، تصریح کرد: بخشی از جریان سازی‌ها همراهی با دشمن است، عمل آنها با شیطان بزرگ و اسرائیل یکی است و می‌خواهند از رسیدگی به مفاسدشان جلوگیری کنند. کسانی که قانون را بر نمی‌تابند مصداق صریح دیکتاتور هستند. این پرونده طی ماه‌ها تحقیق و در دادگاه بدوی رسیدگی شده است و هر مدرکی هم که می‌خواستند ارائه دادند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در تجمع کشاورزان شرق اصفهان کسی بازداشت شده است یا خیر؟ گفت: ممکن است نیروی انتظامی در صحنه کسانی را بازداشت کند اما در حال حاضر کسی در بازداشت نیست.

سخنگوی دستگاه قضا، ادامه داد: مبارزه با مفاسد مخصوصا با مفاسدی که در دستگاه‌های حکومتی است از جمله مسائلی است که در سال‌های گذشته اولویت دار بوده و در سال 97 نیز هست.

اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه امیرمنصور آریا، بابک زنجانی، مهدی هاشمی، محمدرضا رحیمی دانه درشت بودند یا دانه‌ریز، خاطرنشان کرد: بقایی از لحاظ حقوقی معاون رئیس جمهور بوده، بعضی افرادی که در ارتباط با معوقات بانکی گرفتیم آن افراد حتما تعقیب شدند. می‌گویند چرا پرونده این افراد طول می‌کشد، اینها کاری می‌کنند که شما به راحتی مستندات را بدست نیاورید. 

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، در ادامه خاطرنشان کرد: ‎1123 هکتار از منابع طبیعی تصرف شده در استان اصفهان رفع تصرف شد. همچنین 395 مورد قلع و قمع در سال 96 انجام شد. در مورد اراضی شهری بیش از یک میلیون و 300 مترمربع در سال 96 رفعیت صورت گرفته و رفع تصرف بیش از 356 هزار مترمربع از زمین‌های شهرسازی و مسکن شهرسازی
‎یکی از اولویت هایی بود که در سال 96 دنبال شد و در سال 97 نیز ادامه خواهد شد.

محسنی اژه‌ای، ادامه داد: دادستان‌ها و دادستان کل کشور در راستای حقوق عامه تلاش کنند. بدنبال این هستیم دستورالعملی بنویسیم که دادستان ها بدانند حقوق عامه چیست و ثانیا چگونه و با چه روشی وارد شوند که بیکاری ایجاد نشود و پروژه ای هم به تعطیلی نیانجامد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان، گفت: بنیاد تعاون کار خوبی را در سال‌های اخیر شتاب داده است. کسانی که به هر دلیل وارد زندان می‌شوند، نباید نیروی‌شان هدر برود. بنیاد تعاون با یک حرکت جهادی، ابتکار و نوآوری در زندان‌ها مددجویان و زندانیان را به کار، اشتغال و حرفه آموزی و کارهای معنوی سوق می‌دهد. این یک در آمدی برای شخص زندانی و خانواده او است وبرای سازمان زندانها نیز فایده های مختلف دارد و باید این کار را بیشتر توسعه دهید.

سخنگوی دستگاه قضا، در ادامه یادآور شد: در رابطه با مسئله آب درکل کشور مسائلی داریم، متاسفانه خشکسالی وجود دارد و بعضی از استان‌ها با خشکسالی طولانی مواجه هستند از جمله استان اصفهان. مکررا مسائلی که در وزارت کشور انجام شده را دنبال کردیم و جلساتی در دستگاه قضایی و غیرقضایی نیز برگزار کرده‌ایم. قطعا استاندار، وزیر نیرو، سایر دستگاه ها و دستگاه قضایی به جد مشغول و پیگیر این موضوع هستند. آنها که درد دارند می خواهند از بیان این مشکلات سو استفاده نشود، اما برخی ها از این آب گل آلود ماهی می گیرند. توصیه می‌کنم اجازه ندهند افراد فرصت طلبان خود را در این صف قرار دهند و حق آنها را مخدوش کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
اختتاميه سوت بلبلی
|
United States
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
با اين تدبير و آخرين اقدام دشمن خارجی و داخلی مردم ايران ، در بهار 1397 کل انقلاب حقيقی و مذهب مردمی بازداشت و صهيونيسم کبير جهانی در ايران هم آزاد شد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان