تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد:

احمدی نژاد توان به چالش کشیدن نظام را دارد؟

محمدرضا بادامچی، نماینده تهران معتقد است اگر به ظرفیت‌های قانون اساسی توجه شود و موضوع گفت‌وگوی ملی در کشور شکل بگیرد، بسیاری از مسائل جامعه حل و فصل خواهد شد.
احمدی نژاد توان به چالش کشیدن نظام را دارد؟
رویداد۲۴- محمد آیتی- محمدرضا بادامچی، نماینده تهران معتقد است اگر به ظرفیت‌های قانون اساسی توجه شود و موضوع گفت‌وگوی ملی در کشور شکل بگیرد، بسیاری از مسائل جامعه حل و فصل خواهد شد.

پس از دستگیری حمید بقایی در روز شنبه نوبت به دستگیری اسفندیار رحیم مشایی، نزدیک‌ترین فرد به محمود احمدی نژاد رسید. رفتارهای غیرقانونی نزدیکان احمدی نژاد کار را به جایی رسانده که احساس می‌شود قوه قضاییه مسیر دستگیری این افراد را جایگزین مماشت با آنان کرده است. حال همگان منتظرند تا ببینند واکنش‌های احمدی نژاد به دستگیری دو یار نزدیک خودش همچنان ادامه خواهد داشت و وی تلاش خواهد کرد تا مشروعیت نظام را زیر سوال ببرد یا خیر؟

محمدرضا بادامچی، نماینده تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره دستگیری یاران احمدی‎نژاد گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران دارای چارچوبی است و حرف زدن و سخنرانی کردن هم باید در این چارچوب بگنجد. به هر حال قوه قضاییه پس از رصد کردن این اظهارات، تشخیص به مجرمانه بودن این صحبت‌ها و رفتارها داشته و آقای مشایی را دستگیر کرده است. 

وی افزود: به نظر من قوه قضاییه خیلی پیش از این می‌توانست با این افراد برخورد کند و احساس من بر این است که به مانند سایرین با آن‌ها برخورد نشد. من فکر می‌کنم اگر فردی منتسب به جریان اصلاحات این رفتارها را از خود بروز می‌داد با این همه گذشت روبرو نمی‌شد. 

عضو فراکسیون امید ادامه داد: به تصور من، قوه قضاییه به شناخت درستی از جامعیت جامعه نرسیده است. اگر قرار به مماشت باشد باید شامل حال افرادی شود که به نظام، انقلاب و رهبری اعتقاد دارند. به هر حال تعامل را باید با کسی داشت که نمی‌خواهد به اصل نظام ضربه بزند نه اینکه فردی که هیچ التزامی به چارچوب‌های نظام ندارد.

وی در پاسخ به اینکه پس از دستگیری حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی، تحرکات و نامه نگاری‌های محمود احمدی نژاد قوت پیدا کرده است و آیا با این روش و منشی که او در پیش گرفته باید آماده دستگیری‌اش در آینده باشیم یا خیر، افزود: این سوال را باید از قوه قضاییه پرسید که چرا همچنان نظاره‌گر اعمال و رفتارهای احمدی نژاد است. من شخصاً موافق دستگیری نیستم و اعتقاد دارم افراد باید در چارچوب قانون نظرات خود را بیان کنند ولی چقدر خوب بود به خاطر اینکه این بگو و مگوها کمتر شود و التهاب جامعه کاهش پیدا کند با این افراد جلسه‌ای را برگزار می‌کردند تا به تبع تعاملی که ایجاد می‌شد رفتارها شکل قانونی پیدا می‌کرد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم درباره اینکه آیا احمدی نژاد با رفتارهایی که در پیش گرفته می‌تواند برای نظام چالش برانگیز باشد، ادامه داد: من تصور نمی‌کنم که چالشی جدی برای نظام وجود داشته باشد، ولی همه این کارها یک فرصت است که ما و تمام مسئولین امر با یک نگرش و دید باز به شهروندان نگاه کنیم و راه مقابله را تنها در دستگیری نبینیم و سعی شود که موضوع گفت‌وگوی ملی در جامعه شکل بگیرد و به تشکل‌ها و احزاب ارزش دهیم تا بواسطه آن‌ها با مردم حرف زده شود. باید بیش از پیش به رسانه‌ها توجه شود. 

بادامچی تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم با دستگیری احمدی نژاد و امثالهم رضایت‌مندی در جامعه شکل بگیرد. باید با احمدی‎نژاد و همفکران وی صحبت شود و شاید در این مذاکرات تعاملات خوبی شکل بگیرد. البته بنده اساساً با برخورد و دستگیری مخالف نیستم و همانطور که گفتم باید چارچوب‌ها و حد و مرزها رعایت شود و نباید کسی پا را فراتر از این بگذارد. 

عضو فراکسیون امید در خاتمه گفت: حق انتقاد در قانون اساسی ما وجود دارد و این حق باید در اختیار همگان باشد تا همه طیف‌ها و قشرهای مختلف به بیان اظهار نظرات خود بپردازند. قانون اساسی ایران از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که من مطمئنم اگر به اجرای آن احترام بگذاریم خیلی از مسائل جامعه حل و فصل می‌شود. باید نقش گفت‌وگو و تعامل در کشور پررنگ شود تا با دلسوزی همه علاقه‌مندان به ایران، روند مثبتی در پیش گرفته شود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان