تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

منازعه قطر با امارات به بانک ها کشیده شد

بانک مرکزی قطر خواستار تحقیق نهادهای نظارتی آمریکا بر فعالیت های مشکوک یک بانک اماراتی شد که به اقتصاد قطر ضرر می زند.

رویداد۲۴-بانک مرکزی قطر خواستار تحقیق نهادهای نظارتی آمریکا بر فعالیت های مشکوک یک بانک اماراتی شد که به اقتصاد قطر ضرر می زند. شرکت حقوقی وکیل مدافع بانک مرکزی قطر در یادداشتی به وزارت خزانه داری آمریکا از این نهاد خواست تا درخصوص فعالیت شعبه بانک ابوظبی در آمریکا که بخش اعظمی از سهام آن دولتی است ، تحقیق کند.

وکیل بانک قطری همچنین خواستار تحقیق کمیته قراردادهای فوری و آتی آمریکا درباره تلاش برخی کشورها برای دستکاری در واحد پول قطر (ریال) شد.
عربستان، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود با این کشور را قطع کردند و تمامی مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.
این کشورها برای ازسرگیری روابط 13 شرط تعیین کردند که قطر به هیچ یک از این شروط تن نداده است.
دوحه می گوید: تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده ای برای اثبات اتهامات خود در اختیار ندارند.
با این وجود، اعمال تحریم ها طی روزهای اولیه موجب کاهش ارزش ریال قطر در مقابل دلار آمریکا شد.
شیخ عبدالله بن‌سعود آل ثانی رئیس کل بانک مرکزی قطر، اواخر آذرماه امسال اعلام کرد: ما مطلع هستیم کشورهایی که قطر را تحریم کرده‌اند و زیرمجموعه‌های آنها در تلاش هستند تا با دستکاری ارزش ریال به صورت عمدی ارزش آن را کاهش دهند تا به اقتصاد قطر آسیب بزنند.
وی گفت: قطر یک مؤسسه حقوقی واقع در واشنگتن با نام «بارتون اند گاریسون» را برای پیگیری قضایی این موضوع، به کار گرفته است.
خبرگزاری های غربی امروز (یکشنبه) گزارش دادند: دفتر ارتباط دولتی قطر در آمریکا دادخواستی به یکی از دادگاه های منهتن نیویورک ارایه کرد و مدعی شد که برخی افراد از اکتبر گذشته به صورت هدفمند با راه اندازی یک حساب کاربری با نام « قطر اکسپوزد» در فیسبوک، یوتیوپ و سایر شبکه های اجتماعی اخبار کذب درخصوص قطر به ویژه اقتصاد این کشور منتشر می کنند. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان