تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

رئيس توتال: اگر آمريکا از برجام خارج شود، معافيت از تحريم ها را درخواست مي کنيم

رئیس شرکت توتال تصریح کرد اگر آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود این شرکت برای معافیت از تحریم‌ها درخواست ارائه خواهد کرد.

رویداد۲۴-رئیس شرکت توتال تصریح کرد اگر آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود این شرکت برای معافیت از تحریم‌ها درخواست ارائه خواهد کرد.

توتال به توسعه میدان گازی ایران متعهد است و درخواست معافیت می‌کند.

او روز یکشنبه گفت: اگر آمریکا تصمیم بگیرد تحریم‌ها را به تعویق بیاندازد ما باید ببینیم پیامد‌ها چیست سپس ببینیم آیا دونالد ترامپ قصد دارد تعلیق تحریم‌ها را ادامه دهد یا خیر، بعد درباه این پروژه اقدام خواهیم کرد. اگر آمریکا بخواهد تعلیق تحریم‌ها را تمدید نکند، موضع ما چگونه خواهد بود، کاملا مشخص است. همانطور که پروژه پیش از تصمیم گیری درباره امضای آن، این مسئله را مدنظر قرار داده بود ما باید از بند شرط اولویت استفاده کرده و از مقامات آمریکا معافیت از تحریم‌ها را درخواست کنیم.

توتال ژوئیه سال گذشته اولین شرکت انرژی غربی بود که با ایران قراردادی بیست ساله برای توسعه فاز یازده میدان گازی پارس جنوبی امضا کرد که بزرگترین میدان گازی جهان و مشترک با قطر است. این طرح ظرفیت تولید روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز یا چهارصد هزار بشکه نفت کنستانتره دارد. گاز تولیدی ایران از این میدان از سال دو هزار و بیست و یک در بازار داخلی این کشور به مصرف می‌رسد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان