تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

استعفای نجفی پشت پرده‌ای ندارد/اگر جایگزین مناسبی معرفی نشود جریان اصلاحات ضربه می‎خورد/ جهانگیری بهترین گزینه است

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادیبا اشاره به استعفای شهردار تهران گفت: به نظر من واقعا استعفای آقای نجفی پشت پرده و فشار بیرونی ندارد. چون ایشان واقعا بیمار هستند و به همین دلیل مسئولیت‌های سنگین را نمی‌توانند بپذیرند. به همین دلیل بنده هم گلایه‌ای از ایشان دارم که چرا باوجود شخصیت اخلاق‌مداری که دارند و از بیماری‌های خود اطلاع داشتند، این مسئولیت را از همان ابتدا قبول کردند.
استعفای نجفی پشت پرده‌ای ندارد/ اگر جایگزین مناسبی معرفی نشود جریان اصلاحات ضربه می‎خورد / جهانگیری بهترین گزینه است
رویداد۲۴غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی با اشاره به استعفای شهردار تهران گفت: به نظر من واقعا استعفای آقای نجفی پشت پرده و فشار بیرونی ندارد. چون ایشان واقعا بیمار هستند و به همین دلیل مسئولیت‌های سنگین را نمی‌توانند بپذیرند. به همین دلیل بنده هم گلایه‌ای از ایشان دارم که چرا باوجود شخصیت اخلاق‌مداری که دارند و از بیماری‌های خود اطلاع داشتند، این مسئولیت را از همان ابتدا قبول کردند. 

استعفای شهردار تهران و اینکه چه دلیلی باعث ادامه ندادن کار «محمدعلی نجفی» شده است، نقل هر محفل خبری و غیر خبری است. در این میان هرکس نظر خود را بیان می‌کند. یکی از فشارهای سیاسی به دلیل حواشی مراسم برج میلاد در روز بزرگداشت روز زن سخن می‌گویند و برخی نیز از فشارهای بیرونی که به خاطر افشای فسادها بر شهردار تهران اعمال‌شده است. هرچند محمدعلی نجفی مدتی پیش در متن نامه استعفای خود دلیل ادامه ندادن کار در مدیریت شهری را بیماری ذکر کرده بود اما این دلیل از نظر برخی تنها بهانه‌ای به شمار می‌آمد.

بسیاری اعتقاد داشتند، ازآنجایی‌که قرار بود راه فساد در شهرداری تکرار نشود و جلوی افراد سوءاستفاده گر برای همیشه بسته شود، دلیلی شد تا شهردار تحت‌فشار عوامل بیرونی مجبور به استعفای شود. در این میان هرچند برخی این استدلال را نمی‌پذیرند و دلیل اصلی استعفا را همان بیماری ذکر شده در متن نامه می‌دانند. 

غلامعلی جعفر زاده، نماینده مردم رشت در مجلس در گفت‎وگو با رویداد۲۴ به دلیل استعفای شهردار تهران اشاره کرد و به گفت: زمانی که آقای نجفی شهردار انتخاب شد، من بسیار تعجب کردم. چون من در جلسه‌ای که ایشان متن استعفای خود را از سازمان میراث فرهنگی قرائت کردند، حضور داشتم و خاطره تلخی دارم. 

او ادامه داد: در آن جلسه، آقای نجفی به بیماری‌های بسیاری که مبتلا بودند را نام بردند. اتفاقا بنده درهمان جلسه به شوخی گفتم، با استناد به این فیلم که ضبط می‌شود انگار ایشان دیگر قصد کار ندارند. چراکه با وضعیت ایشان دیگر جایی مسئولیتی به ایشان نمی‌دهد.
 
وی افزود: شورای شهر ابتدا باید این امر را در نظر می‌گرفت. چطور امکان داشت آقای نجفی که مجموعه‌ای از بیماری را برای خود نام بردند و راست هم گفتند، همه آنها در مدتی نه‌چندان طولانی درمان شده باشد و به‌سلامت کامل رسیده باشند. 

جعفر زاده اشاره کرد:  به نظر من واقعا استعفای آقای نجفی پشت پرده و فشار بیرونی ندارد. چون ایشان واقعا بیمار هستند و به همین دلیل مسئولیت‌های سنگین را نمی‌توانند بپذیرند. به همین دلیل بنده هم گلایه‌ای از ایشان دارم که چرا باوجود شخصیت اخلاق‌مداری که دارند و از بیماری‌های خود اطلاع داشتند، این مسئولیت را از همان ابتدا قبول کردند. 

وی ادامه داد: جدا از امر بیماری، آقای نجفی شهردار برای این میدان نبود و در این مدت هیچ اقدام اساسی و تحولی انجام ندادند. بنده، طرفدار آقای قالیباف نیستم اما واقعا ایشان در شهرداری موفق عمل کردند. اکنون شورای شهر باید گزینه‌ای بهتر از آقای قالیباف انتخاب کنند که فعال، پر جنب‌وجوش، جدی، پویا و چابک باشد. شهرداری نیاز به مدیری دارد که وقتی کار را شروع کرد، 6 ماه باید ترک خانه و خانواده را کند و شبانه‌روز برای مدیریت شهری تصمیم‌گیری و کار کند. همچنین آنقدر با برنامه باشد که بعد از ورود به شهرداری فاز مطالعاتی نداشته باشد. از این طریق بتواند از عهده مدیریت شهری که مدیریت اجرایی کلان است برآید.  

او اشاره کرد: اکنون سنجش مردم از جریان اصلاح‌طلب، مدیریت شهری و فراکسیون امید در مجلس است.  اگر شورای شهر جایگزین مناسبی را به‌عنوان شهردار معرفی نکند، جریان اصلاح‌طلب ضربه‌ای سنگینی وارد می‌شود. در دوره بعد در انتخابات، طرفداران جناح، اعتمادی به مدیریت اصلاح‌طلبی نه در مجلس و نه در شورای شهر ندارند. مردم هم تعهدی به حزب ندارند. برای همین زمان تصمیم‌گیری وقتی دلگرمی و انگیزه نداشته باشند به‌راحتی می‌توانند گزینه را کنار بگذارند. اگر موفق عمل نکنیم، نگران هستم که دوباره جریان پوپولیستی و امثالی مانند احمدی‌نژاد سرکار بیایند. 

او ادامه داد: اکنون بهترین گزینه، آقای جهانگیری است که اگر ایثار و ازخودگذشتگی کند می‌تواند در شهرداری موثرتر واقع شود. چون ایشان از مدیران اجرایی قدرتمند هستند که می‌توانند مدیریت شهری را احیا کنند. 

جعفر زاده گفت: بنده با محسن هاشمی به‌عنوان شهردار موافق نیستم. آن هم به دلیل جای خالی ایشان در شورا است. با همه احترامی که برای آقای چمران قائلم ولی با حضور ایشان، نظام شورا برهم می‌خورد.  فکر می‌کنم بهتر است محسن هاشمی کرسی خود  را حفظ کنند. چون اصلاح‌طلبان دیگر زمان آزمون‌وخطا ندارد و فرصت چندانی باقی نمانده است. 

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: اکنون زمانی نیست که فردی با شعارهای پوپولیستی در شهرداری موفق شود. اکنون مردم بیشتر جریان اصلاح‌طلبان را نظریه‌پرداز و افراد اتوکشیده‌ای می‌دانند که کار عملیاتی و اجرایی نمی‌تواند انجام دهد. باید نشان دهیم که ما مدیریت پرکار و توانمند هم داریم. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
وزارت کشور ودولت روحانی واصلاح طلبان نباید تحت تاثیر فشار وارعاب گروههای فشار قرار بگیرند باید بشدت از نجفی حمایت کند شما مطمئن باشید گروه فشار که به نجفی فشاراورده بازهم به این بسنده نخواهد کرد و تمابیت خواهی خودشان را ادامه خواهند داد شهرداری ووزارت کشور ودولت روحانی و گروه اصلاح طلبان نباید ازان گروه فشار تمیکین کند باید بشدت ازنجفی حمایت شودو با استعفاای او مخالفت شود
نظرات شما
پیشخوان