تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

بیانیه ضدایرانی وزیر خزانه‌داری آمریکا

دولت آمریکا علی‌رغم ولع همیشگی برای اعمال تحریم در بخش‌های مختلف علیه ایران در بیانیه‌ای بر مجاز بودن تأمین تجهیزات ارتباط الکترونیکی برای شهروندان ایران تأکید کرده است.

رویداد۲۴-دولت آمریکا علی‌رغم ولع همیشگی برای اعمال تحریم در بخش‌های مختلف علیه ایران در بیانیه‌ای بر مجاز بودن تأمین تجهیزات ارتباط الکترونیکی برای شهروندان ایران تأکید کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای تأکید کرده است: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفاک) امروز بر دستورالعمل‌های موجود برای تأکید بر تعهدات فعلی دولت آمریکا جهت اطمینان از دسترسی مردم ایران به حق جهانی آزادی بیان و دسترسی آزاد به اینترنت تأکید می‌کند.»

این بیانیه می‌افزاید: «دستورالعمل‌ها، مجوزها و سیاست‌های مجوزدهی دفتر اوفاک از تعهد ادامه‌دار دولت برای تقویت جریان آزاد اطلاعات برای مردم ایران- که حکومت این کشور همواره از مردمش دریغ کرده- حمایت می‌کنند.»

در این بیانیه به نقل از استیو منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا آمده است: «حکومت ایران به آزادی‌های اساسی اعم از آزادی بیان و آزادی اجتماعات اهانت کرده است. حکومت ایران با محدود کردن دسترسی‌ها به خدمات ماهواره‌ای، مسدود کردن سایت‌ها و برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی و تحمیل سایر محدودیت‌های اینترنتی به دنبال جلوگیری از ارتباطات آزاد مردم با جهان خارج و با یکدیگر است.»

وی اضافه کرده است: «مردم ایران باید برای جستجو، دریافت و ارسال اطلاعاتی که آنها را مناسب می‌دانند آزاد باشند. ایالات متحده به قدرتمند کردن ایرانی‌ها برای تعامل با دنیا، ابراز نظرات خودشان و پاسخگو کردن رژیم ایران بابت اعمالش متعهد است.»

منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان