تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
حلالی:

حلالی: افکار بچه‌گانه طارمی در آینده کار دست او می‌دهد

پیشکسوت پرسپولیس می گوید برانکو باید چند بازیکن سطح‌بالا به تیمش اضافه کند.
رویداد۲۴-پیشکسوت پرسپولیس می گوید برانکو باید چند بازیکن سطح‌بالا به تیمش اضافه کند.

در این روزهای پایانی سال 96 به بهانه درخشش پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر و مهم ترین اتفاقات رخ داده برای این تیم در سالی که گذشت، خبرآنلاین با اسماعیل حلالی هافبک سابق این تیم گفتگویی داشته است که در ادامه می خوانید.

*برانکو از زمانی که پرسپولیس آمده این تیم متحول شده و نتایج قابل قبولی کسب کرده است. به شکل خلاصه از عملکرد برانکو در این سه فصل اخیر حضورش در پرسپولیس بگویید.

من فکر می کنم برانکو فوق العاده بوده است. او از لحاظ فنی یک مربی کاربلد و به روز است و همین امر باعث موفقیت پرسپولیس در این چند سال شده است. من به شدت او را تحسین می کنم. برانکو همچنین خیلی از نظر اخلاقی مورد تایید بوده و با بازیکنان خود همیشه مثل یک دوست رفتار کرده است. برانکو لیگ برتر ما را متحول کرده است. ما مشاهده می کنیم که بعضی مربیان به بازیکنانشان می گویند «بزن زیرش» بازی کنید و همه به فکر نتیجه هستند اما برانکو فوتبال نتیجه گرای ما را تغییر داد. در حال حاضر دیگر فقط نتیجه مهم نیست بلکه بازی زیبا و مالیکت توپ هم اهمیت دارد که برانکو این کار را با پرسپولیس کرد. برانکو خیلی چیزها به فوتبال ما یاد داد و الان آن خصوصیات در فوتبال ما جاری است.

*در سالی که گذشت پرسپولیس در نیم فصل اول بهتر و با روحیه بیشتری بازی می کرد اما در حال حاضر و در نیم فصل دوم این تیم کمی ضعیف تر شده است. به نظر شما دلیل اصلی این افت نسبی چیست؟

خیر. به نظر من برانکو فصل قبل فوتبال متفاوتی با چیزی که الان می بینیم ارائه داد. در حال حاضر برانکو کمی سعی می کند محتاط باشد و برخلاف سال قبل سعی می کند بیشتر دنبال نتیجه باشد تا اینکه فقط فوتبال زیبا بازی کند. برانکو با این کار می خواهد جام های بیشتری را به دست آورد و همین می تواند کمی تیم او را محتاط کند. پرسپولیس در دو فصل قبل درعین اینکه قهرمانی آورد توانست فوتبال خوب و زیبایی هم ارائه دهد. البته این آسیب دیدگی ها هم بی تاثیر نبوده است. به هر حال پرسپولیس در مقاطعی از فصل چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت. در مجموع من فکر می کنم کمی نسبت به دو فصل قبل تیم ضعیف تر شده است.

*به نظر شما دلیل این ضعف در نیم فصل دوم نمی تواند رفتن طارمی از پرسپولیس باشد؟ به هر حال او بازیکنی با توانایی های بالا بود که الان جای خالی اش در تیم حس می شود. آیا طارمی کار درستی کرد که به قطر رفت؟

خیر بسیار کار اشتباهی کرد که به قطر رفت. از اینکه او بازیکنی با توانایی های بالا است شکی نیست و فوتبالیستی مثل او ممکن است که از لحاظ فنی سال ها طول بکشد تا به این سطح بیاید. او از لحاظ فنی بازیکن متفاوت و خوبی است. من فکر می کنم طارمی هر چقدر که از لحاظ فنی خوب باشد، خیلی افکار بچه گانه ای دارد و این رفتار در آینده قطعا کار دست او خواهد داد. طارمی از لحاظ رفتاری یک فوتبالیست کاملا آماتور است ولی از لحاظ فنی بسیار بازیکن حرفه ای است. در مورد ضعف در تیم پرسپولیس باید بگویم طارمی یک بازیکن خوب در خط حمله برای پرسپولیس بود. جای خالی طارمی با توجه به درخشش های علیپور همچنان احساس می شود.

 طارمی بازیکنی بود که می آمد عقب توپ گیری می کرد و خیلی برای پرسپولیس مفید بود. الان هم علیپور خوب بازی می کند ولی در مجموع جای خالی مهدی حس می شود. طارمی فقط یک ایرادی که از لحاظ فنی دارد این است که در زدن ضربات آخر خود دقت لازم را ندارد و نمی داند که چه زمانی باید به توپ ضربه بزند و همین امر باعث می شود او موقعیت های گلزنی خود را خراب کند. طارمی اگر افکارش را تغییر دهد از اینی که الان هست بهتر خواهد شد.

*محسن مسلمان چند وقتی است که نیمکت نشین پرسپولیس است. به نظر شما دلیل این نیمکت نشینی فنی است یا اینکه برانکو دارد با او لجبازی می کند؟

من فکر می کنم فنی است. به دلیل اینکه او در بازی های آخر خود اصلا در سطح پرسپولیس و خودش نبود. وقتی یک بازیکنی ضعیف کار کند این خیلی طبیعی است که نیمکت نشین شود. البته رفتارهای مسلمان درون زمین هم خوشایند نیست. یک مربی وقتی بازیکنی را تعویض می کند، بازیکن نباید برای مربی «قیافه» بگیرد و با ناراحتی زمین را ترک کند. وقتی او از لحاظ فنی کمی ضعیف شده و این رفتار ها را هم انجام می دهد، طبیعی است که برانکو او را نیمکت نشین می کند. ما نباید همه چیز را گردن برانکو بیندازیم، بیاییم کمی رفتار خود را درست کنیم.بازیکن تا وقتی که در زمین است همه توانش را برای آن تیم می گذارد اما به محض اینکه تعویض می شود می گوید من می خواهم از این تیم بروم و... . ما باید رفتار های خود را درست کنیم. مسلمان هر جای دیگری هم که غیر از پرسپولیس برود با این افکار همین شرایط را خواهد داشت. مسلمان یکی از بازیکنانی است که من او را خیلی دوست دارم ولی باید کمی در افکار و رفتارش تغییر ایجاد کند.

*به نظر شما در سال 96 مهم ترین اتفاق برای پرسپولیس چه بود؟

بهترین اتفاق برای پرسپولیس قهرمانی در لیگ برتر بود. پرسپولیس در سال 96 توانست قهرمانی لیگ شانزدهم و هفدهم را قطعی کند و این بهترین اتفاق برای پرسپولیس بود. بدترین اتفاق هم محرومیت از نقل و انتقالات برای سرخ ها بود.

*به نظر شما در سال 97 و محروم بودن پرسپولیس از فصل نقل و انتقالات می تواند به این تیم ضربه بزند؟

قطعا همین شکل است. پرسپولیس الان دو مهاجم بیشتر ندارد و در پست های دیگر هم ضعف دارد.

*پیش بینی شما از پرسپولیس سال 97 چیست؟ این تیم می تواند به فکر قهرمانی در آسیا باشد؟

خیر نمی تواند. من آروزیم قهرمانی پرسپولیس در آسیا است ولی این تیم نیاز به چند بازیکن سطح بالا و فراتز از آسیا دارد که آن ها بتوانند بازی های بزرگ را مدیریت کنند. الان در تیم های قطری و عربستانی همین شکل است، بازیکنانی وجود دارند مثل ژاوی که یک تنه نتیجه بازی را تغییر می دهند. بنابراین پرسپولیس باید چند بازیکن خوب بگیرد، هرچند که توانایی آوردن بازیکنی مثل ژاوی را ندارد ولی باید چند مهره خوب به تیم اضافه شوند. با توجه به اینکه پرسپولیس از نقل وانتقالات محروم است بنابراین نمی توانیم امسال شاهد قهرمانی این تیم در آسیا باشیم. قهرمانی در آسیا برای پرسپولیس آروزی من است ولی باید کمی واقع بین باشیم. در نهایت سال خوبی را برای همه مردم و پر از موفقیت برای فوتبال کشور آرزو می کنم.
نظرات شما
پیشخوان