تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷

افزایش تلفات حمله انتحاری کابل به 29 کشته

مردم کابل پایتخت افغانستان اولین روز نوروز را با حمله مهاجم انتحاری آغاز کرد که در آن 29 تن کشته و 52 تن دیگر زخمی شدند.

رویداد۲۴-مردم کابل پایتخت افغانستان اولین روز نوروز را با حمله مهاجم انتحاری آغاز کرد که در آن 29 تن کشته و 52 تن دیگر زخمی شدند.«وحید مجروح» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان روز چهارشنبه به ایرنا گفت که تاکنون 29 کشته و 52 زخمی به بیمارستان های کابل انتقال داده شده اند.

«نصرت رحیمی» معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان، قبلا کشته شدن 26 تن و زخمی شدن 20 تن دیگر را تائید کرده بود. گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی در صفحه اجتماعی خود، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
این مهاجم انتحاری نزدیک به ساعت 12 ظهر امروز در جاده دانشگاه در مقابل «خوابگاه» دانشجویان، بمب همراه خود را در میان مردمی منفجر کرد که قصد داشتند در مراسم نوروز در منطقه «کارته سخی» حضور یابند.
کارته سخی جایگاه برگزاری مراسم جشن نوروز در زیارتگاه منسوب به حضرت علی «ع» است که آنرا قدمگاه آن حضرت می نامند و هزاران تن از مردم کابل در آن شرکت می کنند.
امسال جشن نوروز در کابل با سخنرانی استاندار کابل برگزار شد.
مسجد کارته سخی در سال 1395 نیز در شب «عاشورا» هدف حمله مهاجمان انتحاری قرار گرفت که در آن تعدادی زیادی مردم کشته و یا زخمی شدند و مسئولیت آن را داعش پذیرفته بود.
«تدامیچی یاماماتو» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان، ضمن محکوم کردن این حمله گفت: اینگونه حملات برخلاف مفهوم نوروز می باشد که زمان تجدید و جشن برای ترویج ارزش های صلح و همبستگی است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان