تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷

کردهای سوریه: منبج خط قرمز است

عضو شورای نظامی منبج وابسته به اتحاد دمکراتیک سوریه با خط قرمز خواندن شهر منبج اعلام کرد که ترکیه نمی تواند به آن دست یابد.

رویداد۲۴-عضو شورای نظامی منبج وابسته به اتحاد دمکراتیک سوریه با خط قرمز خواندن شهر منبج اعلام کرد که ترکیه نمی تواند به آن دست یابد. حکمت الحبیب افزود: توافق های بین المللی درباره منبج وجود دارد و ترکیه نمی تواند عملیات نظامی در این منطقه انجام دهد.

وی اضافه کرد: منبج از مناطق حضور آمریکاست و این کشور به ترکیه اجازه نزدیک شدن به پایگاه های نظامی خود در منطقه منبج را نخواهد داد.
این درحالی است که پیش ازاین آمریکا همزمان با عملیات سپر فرات و تجاوز ترکیه به مناطق شمالی استان حلب، کردها را تنها گذاشته بود.
از سوی دیگر مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه ادعا کرد که نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) با نظارت آنکارا و واشنگتن از منبج خارج می شوند.
ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرد و روز یکشنبه گذشته کنترل این شهر را به دست گرفت.
ترکیه هدف از این عملیات را بیرون راندن شبه نظامیان و نیروهای موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) محسوب می شوند، از منطقه عفرین اعلام کرده است.
آنکارا این نیروها را تروریستی و شاخه سوری حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و حضور آنها را در جنوب مرزهای ترکیه، تهدیدی بر امنیت ملی خود خوانده و هدف آنها را تلاش برای تشکیل دولت کُردی در شمال سوریه عنوان می کند.
مقامات ترکیه بارها در اظهارات خود تاکید کرده اند که پس از پایان عملیات عفرین، اقدام ارتش این کشور در منبج و شرق فرات علیه کردهای سوریه که ترکیه آنها را تروریست می خواند آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان