تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷

نفت تهران، اف‌سی هالیوود فوتبال ایران

نفت تهران در شرایطی سال ۹۶ را پشت سر گذاشت که هر اتفاقی که در دنیای فوتبال بی‌سابقه بود در آن رخ داده است.

رویداد۲۴-نفت تهران در شرایطی سال ۹۶ را پشت سر گذاشت که هر اتفاقی که در دنیای فوتبال بی‌سابقه بود در آن رخ داده است.

نفت تهران در سالی که گذشت حواشی زیادی را پشت سر گذاشت. آن‌ها حتی نوروز ۹۶ را در حالی آغاز کردند که پیش از آن با تحریم کردن تمرین‌های‌شان در محل تمرین حاضر نمی‌شدند. این تیم پس از اتمام لیگ شانزدهم مدت‌ها بلاتکلیف بود که در تاریخ هفتم تیرماه علی کریمی را به عنوان سرمربی خودشان انتخاب کردند. در این مدت شرکت بهنام پیشرو کیش تلاش می‌کرد تا مشکلات نفت را حل کند و مالکیت این باشگاه را به طور کامل در اختیار بگیرد اما آنها در این امر موفق نبودند و طلبکاران باشگاه نفت چندین‌بار مقابل وزارت نفت تجمع کردند.

یکی از اتفاقاتی که وضعیت این تیم را پیش از آغاز لیگ برتر به خوبی نشان می‌دهد، امضای قرارداد بازیکنان در کنار زمین تمرین بود. شرایط نابسامان نفت پیش از آغاز لیگ برتر موجب شد تا علی کریمی بدون حتی سرمربی‌گری در یک دیدار رسمی، پیش از دیدار سوپرجام مقابل پرسپولیس از سمت خود کناره‌گیری کند تا در کم‌تر از ۲۴ ساعت تا زمان آغاز سوپرجام، حمید درخشان جایگزین کریمی شود. این تیم دیدار سوپرجام را با نتیجه ۳ بر صفر به پرسپولیس واگذار کرد.

با آغاز لیگ برتر نفت تهران به خاطر بدهکار بودن به بازیکنان و کادر فنی پیشین از ثبت قرارداد بازیکنان جدیدش محروم شد تا دست حمید درخشان در ابتدای لیگ برتر خالی بماند. این شرایط به همین شکل ادامه پیدا کرد تا وزارت نفت و هیات واگذاری باشگاه نفت اعلام کرد که قصد پس گرفتن این تیم را از شرکت بهنام پیشرو کیش دارد. در این مدت حتی نفتی‌ها به کنار گذاشته شدن از لیگ برتر هم تهدید شدند. پروسه بازپس‌گیری باشگاه نفت باعث شد تا بازیکنان این تیم دوباره اعتصاب کنند و حتی چند نفر از طلبکاران این باشگاه حکم توقیف اموال این باشگاه را گرفتند.

در آبان ماه با کنار گذاشته شدن شرکت بهنام پیشرو کیش، پارس طلاییه جایگزین آن‌ها شد که شرایطی بدتر از قبل را برای این تیم ایجاد کرد. مالک آن روزهای نفت در یک اقدامی بی‌سابقه در دنیای فوتبال با رای‌گیری از بازیکنان علی کریمی را به نفت بازگرداند و حمید درخشان را کنار گذاشت. این در حالی بود که او بعدا اعلام کرد که اگر حتی بازیکنان با تصمیم او مخالفت می‌کردند باز هم علی کریمی به این تیم بازمی‌گشت.

او در ادامه نام باشگاه نفت را به نفت طلاییه تغییر داد. در حالی که مالک جدید سعی در برندسازی شرکتش در فوتبال داشت، مقام قضایی با انتقال این باشگاه قدیمی تهرانی به شرکت پارس طلاییه مخالفت کرد تا اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برای بازپس‌گیری این باشگاه تلاش کند. در همین حین باشگاه نفت که پارسال توانسته با قهرمانی در جام حذفی مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند از حضور در این رقابت‌ها کنار گذاشته شد. دلیل این کار ناتوانی باشگاه نفت در اخذ مجوزهای حرفه‌یی از AFC بود.

یکی دیگر از اقدامات عجیب مالک آن روزهای نفت کنار گذاشتن علی کریمی یک روز پس از پیروزی مقابل سپاهان بود. اقدامی که واکنش کریمی را به دنبال داشت و او از مالک وقت نفت شکایت کرد. با رفتن کریمی حمید درخشان دوباره به نفت بازگشت تا به کارش روی نیمکت این تیم ادامه دهد اما او هم نتوانست با شرایط اسفناک نفت کنار بیاید و از سمت خود استعفا داد تا آتیلا حجازی جانشین او شود. در دوران آتیلا حجازی، مالک نفت تهران به اقدامات عجیب و غریبش ادامه داد و حتی چند بازیکن این تیم را متهم به جاسوسی کرد.

در نهایت با تلاش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و وزارت نفت دست این مالک ماجراجوی نفت از این تیم کوتاه شد تا شرکت تهران کار رسا مالکیت موقت نفت تهران را بر عهده بگیرد. پس از آمدن این شرکت افاضلی روی نیمکت نفت نشست و با این تیم نتایج نسبتا خوبی را کسب کرد. اما با توجه به شرایط بد این تیم پیش از آمدنش، باز هم در نزدیکی منطقه سقوط قرار دارد. آن‌ها در حال حاضر با ۲۴ امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارند و کار سختی برای بقا در لیگ برتر پیش روی خود می‌بینند. نفت در جام حذفی هم خوب ظاهر نشد و در همان مرحله یک شانزدهم نهایی با دو گل مقابل پرسپولیس شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

شرکت تهران کار رسا از زمانی که روی کار آمده در تلاش است تا بتواند مجوز یک ساله فعالیت از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران اخذ کند اما پیش روی خود بدهی‌ ۳۰ میلیاردی می‌بیند. در چند وقت اخیر طلبکاران باشگاه نفت چندین بار خواهان برگزاری جلسه و مشخص شدن مطالبات‌شان از این باشگاه شده‌اند اما هنوز اقدام موثری صورت نگرفته است و تنها به آن‌ها قول داده شد که تا پایان سال ۹۶ بخشی از طلب‌های‌شان پرداخت شود.

شرایط نفت در سال ۹۶ همه را نگران کرد تا سرنوشت این تیم قدیمی تهرانی هم‌چون پاس شود که به دسته سوم سقوط کرد. اتفاقی که باید جلوی آن گرفته شود و نفت تهران شاهد اتفاقاتی نباشد که شاید در تاریخ فوتبال جهان بی‌سابقه است.ً

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان