تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷

مرکل: اسلام بخشی از آلمان شده است

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه لحن آشتی جویانه ای در موضوع مهاجران اتخاذ کرد و در ارتباط با موضوع اسلام در آلمان نیز با رد نظر پوپولیست ها و اظهانظر جنجالی اخیر وزیر کشور آلمان تاکید کرد: اسلام بخشی از آلمان شده است.

رویداد۲۴-آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه لحن آشتی جویانه ای در موضوع مهاجران اتخاذ کرد و در ارتباط با موضوع اسلام در آلمان نیز با رد نظر پوپولیست ها و اظهانظر جنجالی اخیر وزیر کشور آلمان تاکید کرد: اسلام بخشی از آلمان شده است.

صدراعظم آلمان در سخنانی در پارلمان این کشور (بوندستاگ) دست دوستی به سوی مسلمانان ساکن آلمان دراز کرد و تبلیغات راست های افراطی و پوپولیست ها علیه اسلام و مسلمانان را رد و تاکید کرد: این مساله فراتر از این است که کشور ما به لحاظ تاریخی توسط مسیحیت و یهودیت شکل گرفته است.

وی با رد تلویحی اظهارنظر اخیر وزیر کشور جدید آلمان تاکید کرد: هم اکنون 4.5 میلیون مسلمان با ما زندگی می کنند و دین آنان - اسلام - به بخشی از آلمان تبدیل شده است.

مرکل درعین حال گفت: البته همه آلمانی ها این دیدگاه را ندارند که این حرف او موجب شد تا برخی از نمایندگان با سر دادن فریاد 'زیهوفر' اعتراض خود را به اظهارات اخیر 'هورست زیهوفر' وزیر کشور آلمان نشان دهند.

زیهوفر از حزب 'سوسیال مسیحی' - حزب خواهری دمکرات مسیحی ها در ایالت بایرن - هفته گذشته در اظهاراتی جنجالی که برخی کارشناسان سیاسی آن را تلاشی برای جلوگیری از ریزش آرای احزاب مسیحی در برابر راست های افراطی می دانند ، گفته بود که اسلام بخشی از آلمان نیست.

اعتقاد دارم که آلمان می تواند این کار را انجام دهد و آلمان یعنی همه ما.

با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا اظهارات و سیاست های سنجیده مرکل در چهارمین دوره صدارت عظمای آلمان می تواند افراد ناراضی از وضع موجود در آلمان به خصوص طرفداران حزب راست افراطی و پوپولیست 'آلترناتیو برای آلمان' را راضی کند یا خیر.

'الکساندر گائولند' رئیس این حزب به عنوان بزرگترین حزب مخالف (اپوزیسیون) در جلسه روز چهارشنبه پارلمان آلمان با انتقاد از سیاست های دولت خطاب به مرکل گفت: جامعه در حال از هم پاشیدن است و ما دیگر منافع آلمان را دنبال نمی کنیم بلکه به دنبال منافع یک اروپای خیالی هستیم.

وی مدعی شد: آلمانی های بیشتری بی خانمان می شوند درحالی که آوارگان در آلمان زندگی مجللی دارند.

نمایندگان پارلمان آلمان چهارشنبه هفته گذشته با 364 رای موافق در برابر 315 رای مخالف و 9 رای ممتنع چهارمین دوره صدارت عظمای مرکل را تایید کردند.

21 نماینده مجلس نیز یا غایب بودند یا در رای گیری شرکت نکردند. بلوک حزبی احزاب محافظه کار دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی (CDU/CSU) و حزب چپ میانه سوسیال دمکرات شریکان دولت 'ائتلاف بزرگ' آلمان در پارلمان این کشور، 399 کرسی دارند که با این حساب 35 تن از نمایندگان احزاب شریک دولت به صداعظمی مرکل رای منفی داده اند.

تشکیل دولت در آلمان روز یکشنبه (13 اسفند) با اعلام رای اعضای حزب سوسیال دمکرات این کشور برای تایید توافق با حزب دمکرات مسیحی، در این کشور و چهارمین دوره صدراعظمی آنگلا مرکل قطعی شد. اکنون مرکل 63 ساله بطور رسمی چهارمین دوره صدراعظمی خود و سومین دوره ریاست بر دولت 'ائتلاف بزرگ' (با مشارکت سوسیال دمکرات ها) را آغاز کرده اما با این حال به نظر می رسد که آلمان هنوز تا رسیدن به ثبات کامل سیاسی فاصله دارد، بخصوص که هر دو حزب بزرگ آلمان با چالش های درونی رو به رو هستند و احزاب منتقد بخصوص راست های افراطی قدرت گرفته اند.

'دیتمار بارش' از رهبران حزب 'چپ' آلمان در پارلمان روز چهارشنبه گفت: می توانیم انتظار سال های بی ثباتی را داشته باشیم.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان