تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
رئیس اتحادیه هتل داران ترکیه اعلام کرد

استانبول، بهشت رویایی ایرانی‌ها در نوروز

در مجموع 2.5 میلیون ایرانی در سال گذشته از ترکیه بازدید کرده اند که نسبت به سال 2016به میزان 50 درصد افزایش داشته است و این کشور به مقصد اصلی گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده است.

استانبول، بهشت ایرانی‌ها در نوروز

رویداد۲۴- رئیس اتحادیه هتل داران ترکیه از سیل ایرانی هایی که در نوروز به ترکیه روانه می شوند، خبر داد.

رئیس اتحادیه هتل داران ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که گردشگران ایرانی در تعطیلات سال نو به ترکیه می آیند و استانبول و استان وان، مقصد مورد علاقه آنهاست.

طی ماه مارس سال 2017، حدود 250000 گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند. یک سوم این گردشگران تعطیلات خود را در استانبول گذراندند. استان وان نیز یکی دیگر از محبوب ترین مکان های گردشگری برای مسافران ایرانی است.

باییندر دراین باره می‌گوید: ما انتظار داریم که تعداد گردشگران ایرانی در سال جاری 10 تا 15 درصد افزایش یابد. بیشتر مسافران ایرانی، هتل های محل اقامت خود را در مناطق تقسیم و سلطان احمد انتخاب می کنند، همینطور در وان تقریبا ظرفیت تمام هتل ها تکمیل می شود.

با این حال، به گفته او تقاضای گردشگران ایرانی برای شهر آنتالیا و مناطق ساحلی ترکیه کاهش یافته است.

باییندیر اما به یک خصلت ایرانی‌ها اشاره می‌کند؛ خرید. او می گوید: ایرانی‌ها به طور متوسط 1000 دلار به ازای هر نفر در طی شش شب هزینه می کنند، این در حالی ست که گردشگران دیگر ملیت ها در همین شرایط، 630 دلار صرف می کنند. آنها از ترکیه برای خرید، کسب و کار و گذراندن تعطیلات دیدن می کنند.

باییندیر امیدوار است که امسال تعداد ایرانیانی که از تركیه بازدید می كنند افزایش یابد، مگر اینكه اتفاقات نامطلوبی كه ممكن است بر بازار گردشگری تأثیر بگذارد، رخ دهد.

در مجموع 2.5 میلیون ایرانی در سال گذشته از ترکیه بازدید کرده اند که نسبت به سال 2016به میزان 50 درصد افزایش داشته است و این کشور به مقصد اصلی گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده است.

استانبول، بزرگترین شهر ترکیه، میزبان 910810 مسافر ایرانی در سال 2017 در مقایسه با 648176 مسافر در سال گذشته بوده است.

طبق گفته پروفسور اورهان ایچوز؛ رئیس بخش گردشگری دانشگاه یاشار،سهم استان ازمیر، سومین شهر بزرگ این کشور، از گردشگران خارجی ، در سال 2017. ده درصد بوده است. 76462 تبعه ایرانی در سال گذشته از ازمیر بازدید کرده اند.

براساس آخرین اطلاعات رسمی وزارت فرهنگ و گردشگری که در تاریخ 28 فوریه منتشر شد، ایران در ماه ژانویه بازار توریستی برتر ترکیه بوده است که مجموع 154،296 نفر در ماه مه از این کشور بازدید کرده اند.

ایرانی ها در ماه اول سال جاری حدود 11 درصد سهم کل ورودی های خارجی را به خود اختصاص داده اند.
در ماه ژانویه، نزدیک به 1.5 میلیون نفر توریست خارجی از ترکیه بازدید داشته اند، که این رقم در سال جاری 39 درصد افزایش داشته است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان