تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷

افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در نوشهر

نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات کشور روز شنبه با حضور معاون عمرانی استاندار و سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران و مسئولان شهرستانی در پارک نوید نوشهر افتتاح شد.

رویداد۲۴-نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات کشور روز شنبه با حضور معاون عمرانی استاندار و سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران و مسئولان شهرستانی در پارک نوید نوشهر افتتاح شد. سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به شعار سال حمایت از کالای ایرانی ، گفت : باید از تمامی ظرفیت های گردشگری ، صنایع دستی و فرهنگی مازندران برای اشتغالزایی و جذب بیشتر گردشگر در استان بهره لازم را ببریم.
بهروز کشاورز قادیکلایی افزود : نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به عنوان یکی از مهم ترین نمایشگاههای صنایع دستی کشور همه ساله در ایام نوروز در این منطقه برپا می شود و نقش موثری در تولید و فروش کالای ایرانی دارد.
70 تولید کننده از 15 استان کشور در این نمایشگاه محصولات صنایع دستی و سوغاتی استان های مختلف کشور از جمله دست ساخته های مسی ، لاک تراشی ، گلیم ، جاجیم ، چرم ، سفال و نقاشی روی سفال ، شیشه ، معرق ، منبت و صنایع چوبی به همراه سوغاتی های محلی و سنتی را در این نمایشگاه به مشتریان عرضه می کنند.
این نمایشگاه از امروز تا 15 فروردین فعال خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، امروز همچنین سه نمایشگاه محصولات صنایع دستی در شهرهای نور ، رویان و چالوس با حضور معاون عمرانی استاندار و سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران و مسئولان شهرستانی افتتاح شد.
نمایشگاه محصولات صنایع دستی و سوغات نور از 12 استان کشور در 75 غرفه در خیابان ساحلی انقلاب برپا شده است.
در این نمایشگاه علاوه بر محصولات هنری از جمله ابریشم بافی ، پوستین دوزی ، نمد ، گلیم ، جاجیم ، چرم ، سفال ، شیشه ، معرق ، سرامیک ، منبت و صنایع چوبی به همراه سوغاتی های محلی و سنتی به مشتریان عرضه می شود.
انجام بازی های محلی و بومی به همراه شترسواری و پخت انواع غذاهای محلی و آش محلی نیز از دیگر فعالیت های جنبی این نمایشگاه است .
نمایشگاه محصولات صنایع دستی و سوغات رویان نیز با 70 غرفه از 12 استان کشور در محل چهارشنبه بازار رویان افتتاح شد.
همچنین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات چالوس با شرکت فعالان این حوزه از 20 استان کشور در 70 غرفه در نزدیکی مجتمع تفریحی نمک آبرود چالوس افتتاح شد.
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر به شهرستان های گردشگری غرب مازندران سفر می کنند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان