تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷

پیش بینی یک هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای بقاع متبرکه

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از پیش بینی مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه اقدامات عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر ایران اسلامی درسال جاری خبر داد.

رویداد۲۴-معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از پیش بینی مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه اقدامات عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر ایران اسلامی درسال جاری خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین میرخلیلی عصر شنبه در حاشیه بازدید از طرح آرامش بهاری امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: این مبلغ از منابع داخلی سازمان اوقاف در قالب تسهیلات در اختیار امامزادگان و بقاع متبرکه متقاضی می گیرد و از محل درآمدهای خود آن را باز پرداخت می نمایند.
وی بابیان اینکه درآمدهای هر امامزاده یا بقعه متبرکه بایستی درهمان محل هزینه شود، افزود: براین اساس و نیز نیت واقف یا واقفان، نمی توان نذورات مردمی را در امامزاده یا بقعه متبرکه دیگر هزینه کرد.
حجت الاسلام میرخلیلی اضافه کرد: به دلیل مشکلات مالی دولت و با وجود داشتن ردیف بودجه عمرانی برای مساجد و بقاع متبرکه، چند سالی است که بودجه ای در این خصوص اختصاص نمی یابد.
وی با تاکید برضرورت کمک استانداران و سازمان برنامه و بودجه استان ها برای توسعه عمرانی بقاع متبرکه، تصریح کرد: توسعه عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران صورت می گیرد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: افزون بر هشت هزار امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 50 درصد آن دارای زائر می باشد.
حجت الاسلام میرخلیلی به اجرای طرح ملی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه نیز اشاره کرد و گفت: امسال این طرح در 2 هزارو 700 امامزاده و بقعه متبرکه درحال اجرا است و در حاشیه آن یک هزار و 770 خیمه معرفت و غرفه های آن برپا شده است.
وی از وجود 883 زائرسرا در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری خبر داد و افزود: اجرای این طرح ملی با هدف تحقق منویات رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در حال اجرا می باشد و هر سال شاهد افزایش حضور مسافران در این طرح هستیم.
حجت الاسلام میرخلیلی اضافه کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه کشور بویژه در استان گلستان عاملی برای وحدت و همدلی بیشتر اقوام و مذاهب اسلامی هستند و بر این اساس ارائه خدمات مطلوب به زائران برای بهره مندی معنوی بیشتر آنان از این بقاع متبرکه از رویکردهای سازمان اقواف و امور خیریه است.
به گزارش ایرنا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس نیز در حاشیه این گفت و گو به خبرنگاران گفت: از آغاز طرح آرامش بهاری در سه امامزاده و بقعه متبرکه این شهرستان در 25 اسفند تا شب گذشته مجموعا 146 هزار مسافر و زائر از این بقاع بازدید و زیارت کردند.
حجت الاسلام و المسلمین نصرت الله جعفری با بیان اینکه از این تعداد مسافر و زائر حدود پنج هزار نفر آنان در زائرسراها و کمپ های استراحت موقت اسکان یافتند، افزود: بیشترین مسافر و زائر مربوط به امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس با 115 هزار نفر، بقعه ملاعلی عطا دانشمند با 25 هزار نفر و مسجد بین راهی حضرت ابوالفضل (ع) واقع در جاده موسوم به خط نو 6 هزار نفر بوده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان