تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷

مردم زلزله‌زده به دلیل بروکراسی اداری بنیاد مسکن و شهرداری خواستار کانکس هستند

نماینده مردم سرپلذهاب و قصر شیرین در مجلس با بیان اینکه برخی از مردم زلزله‌زده علاقه مند به استفاده از کانکس هستند گفت: سیستم بروکراسی پیچیده بنیاد مسکن و شهرداری در بازسازی منازل باعث ترغیب مردم به استفاده از کانکس شده که خطراتی را نیز به همراه دارد.

رویداد۲۴-نماینده مردم سرپلذهاب و قصر شیرین در مجلس با بیان اینکه برخی از مردم زلزله‌زده علاقه مند به استفاده از کانکس هستند گفت: سیستم بروکراسی پیچیده بنیاد مسکن و شهرداری در بازسازی منازل باعث ترغیب مردم به استفاده از کانکس شده که خطراتی را نیز به همراه دارد.فرهاد تجری درباره آتش سوزی در منطقه پاونار در سرپلذهاب گفت: بسیاری از مردم در این منطقه همچنان پس از گذشت چندین ماه از زلزله متقاضی کانکس هستند.

وی درباره علت این موضوع تصریح کرد: متاسفانه پس از چندین ماه از آن حادثه دلخراش همچنان پس لرزه‌های شدیدی در این منطقه به وقوع می‌پیوندد و مردم ترس و اضطراب شدیدی دارند. همچنین سیستم بروکراسی بنیاد مسکن و شهرداری برای صدور مجوز و آغاز عملیات ساخت و ساز و بازسازی منازل، بحث اسکان مردم در منازلشان طولانی شد و مردم علاقه‌مند به دریافت کانکس هستند.

نماینده مردم قصر شیرین و سرپلذهاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در مدیریت گذشته شهر تعبیه مکان مناسب برای کانکس ها صورت نگرفته و شرایط ایمنی لحاظ نشده بود و به همین دلیل امشب نیز به دلیل آتش سوزی در یکی از کانکس ها و وزش باد شدید باعث گسترش آتش شد اما خوشبختانه تلفات جانی در این حادثه نداشتیم هرچند خساراتی به اموال مردم وارد شد.

وی ادامه داد: فرماندار جدید شهرستان در حال پیگیری و طراحی برنامه است تا افرادی که ساخت و ساز آنها طولانی است یا مستاجر هستند، با رعایت استانداردها کانکس‌ها را در منطقه امن تری جانمایی کنند. افرادی هم که منازلشان تعمیری است و امکان تجهیز و تعمیر وجود دارد سریعتر انجام شود تا این افراد به منازلشان باز گردند.

تجری با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما گفت: عوامل طبیعی مانند پس لرزه ها از یک سو و بروکراسی پیچیده و عدم مدیریت صحیح در گذشته این حوادث را به دنبال داشته و امیدوارم تلنگری باشد برای مسئولان تا بیشتر پای کار بیایند تا شاهد سامان یابی کانکس‌ها و بهبود شرایط عمومی زلزله زدگان باشیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به نزدیک شدن فصل گرما، استفاده از کانکس نیز سخت تر می‌شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان