تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۷

مهدی آیتی: برخی اصلاح‌طلبان، اصولگرایان را برای حذف نجفی همراهی می‌کنند

در مجموع به عقیده من آقای نجفی کار هوشمندانه و منطقی انجام داده‌اند و امیدوارم این روند را ادامه دهند و استعفای خود را پس نگیرند. زیرا بدون شک این یک تصمیم کارشناسانه است.
رویداد۲۴- مهدی آیتی نماینده ادوار مجلس ضمن تایید فشار‌ها از سوی برخی گروه‌های اصلاح‌طلب عنوان کرد: «در دسته بندی‌های سیاسی سه گروه حضور دارند که به مخالفت با شهردار تهران می‌پردازند. این ماجرا هم از همان ابتدای انتخاب ایشان آغاز شد. یک دسته اصولگرایان هستند که از همان ابتدا فعالیت خود را برای تحت فشار قرار دادن آقای نجفی آغاز کردند و دائما به دنبال این هستند که به نوعی مچ آقای نجفی را بگیرند.»

وی ادامه داد: «دو گروه بعدی در درون بدنه اصلاح‌طلبان حضور دارند و یکی مشارکتی‌ها هستند و دیگری کارگزارانی‌ها. مشارکتی‌ها معتقدند که آقای نجفی از همان ابتدا که وارد دولت شد، تبدیل به مهره آقای روحانی شد. به همین دلیل تمایلی به حضور آقای نجفی در شهرداری تهران نداشتند و این از همان ابتدا هم مشخص بود.»

این فعال اصلاح طلب گفت: «اما کارگزارانی‌ها با وجود اینکه آقای نجفی در گذشته یکی از اعضای این حزب بود، اما بعد از پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای، تاکید داشتند که باید آقای محسن هاشمی به عنوان شهردار انتخاب شود. البته همانطور که گفتم به عقیده ما آقای نجفی یک کارگزارانی است و از همان دوره آیت الله هاشمی در همین ساختار تعریف می‌شدند، اما بعد از آن و با آغاز فعالیت دولت یازدهم آقای نجفی بیشتر از اینکه یک کارگزارانی باشد خودش هم خود را از نزدیکان آقای روحانی می‌دانست.»

او افزود: «الان هم چنین مسئله‌ای وجود دارد و آقای نجفی از یک سو با تهدید‌ها و تخریب‌های جریان اصولگرا مواجه است و از سوی دیگر توسط برخی گروه‌های اصلاح‌طلب تحت فشار قرار داد. ضمن اینکه با توجه به بیماری ایشان، قطعا تمایلی ندارند که در پایان دوره خدمت و فعالیت در عرصه سیاسی، با چنین مسائلی دست و پنجه نرم کند و به دستگاه‌های امنیتی و قضایی پاسخ گو باشد. زیرا برخی گروه‌ها در جریان مقابل به شدت در تلاش هستند که برای آقای نجفی پرونده سازی کنند و ایشان هم تمایلی برای ورود به چنین بازی‌هایی ندارد.»

آیتی تصریح کرد: «همین مسئله باعث خوشحالی کارگزارانی‌ها است. آن‌ها الان بیشتر امیدوار هستند که بتوانند با توجه به فضای حاکم، آقای محسن هاشمی را راهی شهرداری تهران کنند. البته این باعث می‌شود نگرانی از حضور آقای چمران در شورای شهر میان اصلاح‌طلبان بیشتر شود. زیرا ایشان یک عضو تازه وارد و ساده نیستند و تجربه زیادی در شورا دارند می‌توانند نقش اپوزوسیون را ایفا کنند و هر روز برای شهرداری و شورای شهر مشکل تراشی کنند.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: «در مجموع به عقیده من آقای نجفی کار هوشمندانه و منطقی انجام داده‌اند و امیدوارم این روند را ادامه دهند و استعفای خود را پس نگیرند. زیرا بدون شک این یک تصمیم کارشناسانه است. ایشان نباید استعفای خود را پس بگیرند و بر این تصمیم استوار بمانند و وارد بازی‌های جریان رقیب و مخالفانشان در جریان اصلاحات نشوند.»

آیتی در پایان گفت: «آقای نجفی یک بار اشتباه کرد و به کارنامه خودش لطمه زده و است و بهتر است دیگر اینکار را انجام ندهند. ایشان همان ابتدا که تحت تاثیر آقای روحانی و اطرافیانشان، مسئولیت شهرداری را قبول کردند به سابقه و وجهه خود لطمه زدند و همه را هم غافلگیر کردند. زیرا ایشان مریض احوال هستند و اصلا برای شهرداری که یه عنصر جوان و فعال نیاز دارد، گزینه مناسبی نبودند و نیستند. درست است که آقای نجفی سابقه خوب و درخشانی در آموزش و پرورش دارند، اما ایشان بیشتر یک نظریه پرداز و مشاور هستند تا یک نیروی اجرایی.»

منبع: فرارو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان