تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمدرضا نجفی، نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

پیامد برخورد دوگانه با پرونده «قالیباف» و «نجفی» در قوه‌قضاییه چیست؟

محمدرضا نجفی، نماینده تهران معتقد است که دستگاه قضایی باید توجه جدی به برداشت‌های مردم داشته باشد و به گونه‌ای رفتار کند که برداشت‌های مردم به درستی مدیریت شود.
پیامد برخورد دوگانه با پرونده «قالیباف» و «نجفی» در قوقضاییه چیست؟
رویداد۲۴- محمدرضا نجفی، نماینده تهران معتقد است که دستگاه قضایی باید توجه جدی به برداشت‌های مردم داشته باشد و به گونه‌ای رفتار کند که برداشت‌های مردم به درستی مدیریت شود.

در کشور هرگاه فردی در راس مجموعه‌ای قرار می‌گیرد حرف‌هایی را به دنبال خود می‌آورد و این صحبت‌ها و اظهارنظرها پس از رفتن همان شخص و به گونه‌ای دیگر ادامه پیدا می‌کند. 

محمدعلی نجفی که حال از وی به عنوان شهردار سابق تهران نام می‌برند یکی از همان افرادی است که چه روزی که به عنوان شهردار انتخاب شد و چه روزی که استعفایش توسط اعضای شورای شهر پذیرفته شد حرف و حدیث‌هایی را با خود همراه کرد. در این بین عده‌ای معتقدند قوه قضاییه در تعامل و برخورد با نجفی واکنشی دوگانه داشته و حال این رفتارها باعث برداشت‌هایی توسط بخش زیادی از جامعه شده است.

محمدرضا نجفی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره عملکرد چندماهه محمدعلی نجفی در مسند شهرداری تهران گفت: من عملکرد ایشان را یک عملکرد به قاعده، راهبردی و استراتژیک می‌دانم. هم از جهت نظام فکری و هم از حیث برنامه‌ریزی و عملی تصور می‌کنم کاری درست انجام شد. 

وی در ادامه افزود: کسانی که با اداره مجموعه‌های بزرگ آشنا باشند و مجموعه‌هایی که اساس و شاکله آن‌ها خدماتی است و وظیفه دارند بسیاری از امورات خدماتی چند ده میلیون شهروند را تامین کنند می‌دانند که اداره چنین سازمان‌هایی تا چه اندازه سخت است. آن‌ها باید با زندگی آحاد مردم در ارتباط باشند و از طرفی خودشان مسئول تامین مالی دستگاه مشغول به کار در آن هم هستند که این گواهی بر سختی کار دارد مخصوصاً که در یک تنگنای سخت مالی هم باشند و در یک زمان کوتاه مسئولیتی را بپذیرند.

این نماینده تهران تاکید کرد: نیاز است برای قضاوت بیشتر کار آقای دکتر نجفی به گذشت زمان اکتفا کنیم. من معتقدم اگر بنا به داوری باشد این کارنامه و عملکرد موفق و مثبت بوده است.

این عضو فراکسیون امید در مورد اینکه برخی علت استعفای نجفی را مریضی ایشان دانستند و برخی فشارهای سیاسی به شهردار را دلیل رفتن آقای نجفی می‌دانند، گفت: بهترین فرد برای پاسخ به این سوال شخص آقای دکتر نجفی است. من در زمانی که ایشان تازه این سمت را پذیرفتند یک جلسه کاری خدمتشان رفتم و در آن ایام این عوارضی که از آن یاد می‌کنند بروز پیدا نکرده بود ولی باید گفت که میزان همدلی و همراهی‌ها در اینکه افراد حتی به لحاظ جسمی از آمادگی کامل برای کار برخوردار باشند بسیار مثمرثمر است و برعکس این موضوع هم صدق می‌کند. 

وی افزود: حتماً محیط در ظرفیت‌های یک نفر برای انجام کاری تاثیرگذار است و نمی‌شود انتظار داشت در محیطی که خیلی همراهی وجود ندارد کارایی و خروجی لازم گرفته شود. گاهی فشارهای پیرامونی به قدری زیاد می‌شود که فرد کشش ادامه کار را ندارد و گاهی با عوارض و بیماری‌هایی هم مواجه می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به اینکه از قرار معلوم آقای نجفی در زمانی که به عنوان شهردار تهران مشغول به کار بوده برخی پرونده‌هایی که شبهه فساد در دوره مدیریتی قالیباف را داشته به دادستانی ارجاع داده است ولی نتیجه این پرونده‌ها برای افکار عمومی روشن نشده اما ایشان به خاطر رقص چند دختر خردسال چند ساعتی را بازداشت می‌شود و اینکه این برخوردها می‌تواند باعث بی‌اعتمادی مردم شود، گفت: از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران عدالت بوده و هست و بدون تردید مردم خواهان عدالت هستند و همیشه آن را مطالبه می‌کنند. اگر تا امروز بسیاری از جوانان ما به شهادت رسیدند یا تا مرز شهادت پیش رفتند به خاطر همین عدالت‌خواهی بوده است. همیشه این ضرورت وجود دارد که این آرمان بزرگ توسط مسئولین و دستگاه‌ها و مخصوصاً از ناحیه دستگاه قضایی عملی شود تا مردم آن را حس کنند. 

نجفی تصریح کرد: امروز به اذعان همه مسئولین نظام یکی از مشکلات جدی در کشور موضوع فساد است. فساد به مانند موریانه پایه‌های سرمایه ملی را هدف گرفته و در حال تخریب است. نیاز است که با فساد در هر سطحی با روش‌های منطقی و قانونی خودش مبارزه شود. در موضوعی که شما اشاره کردید باید بگویم به هر حال این برداشت بخش زیادی از جامعه است و لازم است که دستگاه قضایی توجه جدی به این برداشت‌های مردم داشته باشد و به گونه‌ای رفتار کند که برداشت‌های مردم به درستی مدیریت شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
چه ضرورت مهمی بود که چند دختر خردسال به آن قشنگی در حضور شهردار تهران برقصند و فایده آن رقص برای آینده اصلاح طلبان چه بود ؟
آیا دادستان تهران برای آینده پیش بینی خاصی در نظر داشت؟یعنی از یک فسادی که در آینده ممکن بود اتفاق بیفتد پیش گیری کرد؟ و آیا اصلاح طلبان استعفای نجفی را در همین راستا به ضرر خود تلقی کردند؟و هنوز هم ولکن معامله نیستند؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان