تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
تیم ملی امید در بلاتکلیفی؛

تیمی که سرمربی ندارد اما مدیر دارد/ امیدها کماکان دیده نمی‌شوند

در حالی که اهالی فوتبال در انتظار معرفی سرمربی تیم ملی امید بودند، فدراسیون فوتبال بعد از مدت های مدیدی، سرپرست این تیم را انتخاب کرد.
رویداد۲۴در حالی که اهالی فوتبال در انتظار معرفی سرمربی تیم ملی امید بودند، فدراسیون فوتبال بعد از مدت های مدیدی، سرپرست این تیم را انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا، شب گذشته مهدی تاج در برنامه تلویزیونی اعلام کرد حمید استیلی به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است و قول داد به زودی سرمربی این تیم معرفی خواهد شد.

تاج در حالی از این انتخاب خبر داد که همه در انتظار معرفی سرمربی تیم ملی امید بودند تا در روزها و هفته های باقی مانده تا پایان لیگ هجدهم، کادرفنی تیم ملی بتواند بازیکنان مستعد را زیر نظر بگیرد و با قدرت بیشتری در بازی‌های آسیایی و در نهایت در مسابقات انتخابی المپیک حاضر شود.

در دوره اخیر مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا تیم ملی ایران به خطار نتایج ضعیف در دور مقدماتی غایب بود تا کادرفنی این تیم یعنی امیرحسین پیروانی از کار بیکار شد و از آن زمان تاکنون، این تیم به مدت هفت ماه بدون سرمربی مانده و بازیکنان به هیچ اردویی دعوت نشدند.

در ماه های اخیر کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال که وظیفه معرفی گزینه های سرمربیگری تیم‌های ملی را بر عهده دارد، تلویحا اعلام کردند به خاطر نبود منابع مالی از انتخاب سرمربی پرهیز کردند اما کمیته ملی المپیک چندی قبل اعلام کرد که نامه‌نگاری های لازم با فدراسیون فوتبال صورت گرفته و اعلام شده به زودی باید سرمربی این تیم معرفی شود.

بعد از این نامه‌نگاری‌ها، مهدی تاج چند جلسه با کارلوس کی‌روش هم برگزار کرد تا از نظرات او برای انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی استفاده کند اما باز هم این جلسات به ثمر ننشسته و به نظر نمی‌رسد قبل از اتمام دو هفته پایانی لیگ برتر برنامه ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی وجود داشته باشد.

حضور حمید استیلی در سمت مدیر تیم ملی یا سرپرستی این تیم هم اتفاق جدیدی بود چرا که همیشه استیلی به عنوان سرمربی در تیم‌های مختلف مانند پرسپولیس، راه آهن، ملوان، شاهین بوشهر و ... فعالیت کرده و کمتر پیش آمده کسی او را در سمت سرپرستی دیده باشد.

هنوز مشخص نیست استیلی که در دوران مربیگری به کار کردن با بازیکنان جوان معروف بود، قرار است کارهای فنی را در غیاب سرمربی تیم ملی امید انجام دهد یا کار های مدیریتی را انجام می‌دهد. هر چند در نبود سرمربی  و برگزار نشدن اردو و تمرین، انتخاب مدیر تیم نمی‌تواند به آمادگی تیم ملی امید کمک کند.

فوتبال ایران در سال های اخیر به خاطر توجه باشگاه ها به بازیکنان جوان مملو از بازیکنان با استعدادی شده که می‌توانند حسرت ۴۴ ساله ناکامی درصعود به المپیک را از بین ببرند اما به خاطر مشکلاتی که فدراسیون از آن به عنوان مشکل مالی یاد کرده، تیم ملی امید بدون سرمربی باقی مانده و عجله‌ای برای جبران این نقصان وجود ندارد.
نظرات شما
پیشخوان