تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

قیمت حمل‌ و نقل عمومی در حومه و مرکز شهر متفاوت باشد

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد من این است که قیمت استفاده از حمل‌ و نقل عمومی به مانند طرح ترافیک باشد به گونه ای که در حومه و مرکز شهر متفاوت باشد.

رویداد۲۴-محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد من این است که قیمت استفاده از حمل‌ و نقل عمومی به مانند طرح ترافیک باشد به گونه ای که در حومه و مرکز شهر متفاوت باشد. محمود میرلوحی درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در سال 97 گفت: به علت فعالیت استارت‌آپ‌ها و تاکسی‌های اینترنتی باید به سمت رقابتی شدن پیش برویم و برای رسیدن به این مهم افزایش قیمت صلاح نیست.

وی با اشاره به هزینه‌هایی که شهرداری در این زمینه متحمل می‌شود، گفت: به عنوان مثال قیمت تمام شده مترو برای ما 2 هزار و 300 تومان است که از این رقم به صورت میانگین مردم تنها 800 تومان پرداخت می‌کنند، همچنین اگر هنگام سوار شدن به اتوبوس 500 تومان کارت می‌کشند، 500 تومان نیز شهرداری می‌پردازد و نمی‌توان منکر این امر شد که برای بهبود شرایط موجود، افزایش قیمت امری طبیعی است و با این روش می‌توان تعداد وسایل حمل‌ونقل عمومی را افزایش داد و کیفیت آن‌ها را ارتقاء بخشید.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که به هر حال شما موافق افزایش قیمت حمل‌ونقل عمومی هستید یا خیر، گفت: پیشنهاد من این است که قیمت استفاده از حمل‌ و نقل عمومی به مانند طرح ترافیک باشد به این شیوه که در مراکز اصلی شهر به خاطر وجود استارت‌آپ‌ها افزایش نیابد اما در حاشیه شهر و اماکنی که استارت‌آپ‌ها کمتر در آن ورود می‌کنند تاکسی باشد و قیمت‌ها نیز افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون سازمان تاکسیرانی نرخ‌ها را تعیین می‌کرد اما از این پس مردم باید تعیین کننده نرخ باشند، گفت: کیفیت خدمات باید تعیین کننده نرخ باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با توسعه حمل‌ونقل عمومی به سمت ممنوع کردن تردد اتومبیل‌های شخصی می‌رویم، گفت: باید آن‌قدر هزینه استفاده از اتومبیل‌های شخصی برای افراد افزایش یابد تا هیچ مزیتی نسبت به حمل و نقل عمومی برای مردم نداشته باشند.

میرلوحی خاطرنشان کرد: راه‌های افزایش هزینه استفاده  از اتومبیل شخصی از طریق گرفتن عوارض اتوبانی، پارکینگ‌های حاشیه‌ای، افزایش قیمت سوخت، هزینه ورود به طرح ترافیک و جریمه اتومبیل‌های تک‌سرنشین میسر می‌شود.

نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان