تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

آماده باش حشد شعبی در مرز عراق با سوریه

حشد شعبی عراق اعلام کرد برای آمادگی در برابر هرگونه رویداد پیش بینی نشده، در مرزهای عراق با سوریه به حال آماده باش درآمده است.

رویداد۲۴-حشد شعبی عراق اعلام کرد برای آمادگی در برابر هرگونه رویداد پیش بینی نشده، در مرزهای عراق با سوریه به حال آماده باش درآمده است.قاسم مصلح، فرمانده محور عملیاتی غرب عراق در استان الانبار در تشکیلات بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) روز شنبه اعلام کرد این نیرو خود را برای هر گونه شرایط اضطراری در مرزهای سوریه در غرب عراق آماده کرده است.

وی اضافه کرده است که در همین راستا فرماندهی نظامی عملیات الجزیره و بادیه در استان الانبار و لشکر نهم ارتش عراق و فرماندهی حشد شعبی در شهرستان مرزی 'قائم' (350 کیلومتری غرب الرمادی مرکز الانبار) در جلسه ای مشترک، تامین امنیت مناطق مرزی عراق در برابر احتمال نفوذ عناصر تروریستی را بحث و بررسی کردند.

مصلح گفت که نیروهای حشد شعبی برای مقابله با هر گونه نفوذ عناصر تروریستی داعش به داخل عراق به ویژه بعد از تحولات اخیر در سوریه، در حالت آماده باش کامل بسر می برند.

وی اضافه کرد که همکاری بین نیروهای امنیتی عراق و حشد شعبی و نیروهای عشایر در استان الانبار در ماههای اخیر به شناسایی اماکن حضور و پنهان شدن عناصر تروریستی داعش کمک کرده است.

فرماندهی نظامی عملیات الجزیره و بادیه در استان الانبار اخیرا در جریان عملیات تفتش در بیابان بزرگ استان الانبار موسوم به 'وادی حوران' تعدادی از انبارهای سلاح و مهمات و پادگان های آموزش عناصر داعش به علاوه تعدادی از تونل ها و غارهای زیرزمینی داعشی را شناسایی و منهدم کرد.

در عراق این نگرانی وجود دارد که تجاوز موشکی اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه که با حمایت مالی عربستان سعودی و تایید رژیم صهیونیستی صورت گرفته، منجر به تضعیف دولت مرکزی سوریه و درنتیجه فعال شدن مجدد گروه های تروریستی در این کشور شود.

با توجه به اینکه مرکز حملات تروریستی به عراق در طول سنوات گذشته، اراضی سوریه بوده، هرگونه تضعیف دولت مرکزی سوریه، فعالیت مجدد گروه های تروریستی و در نتیجه یورش مجدد تروریست ها به سمت مرزهای عراق را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است آمریکا بامداد شنبه (25 فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار دادند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان