تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

اطفاء حریق در بازار تهران

آتش نشانان سه ایستگاه آتش سوزی در یک فروشگاه و انبار لوازم آشپزخانه صنعتی واقع درمحدوده بازار بزرگ تهران را پیش از گسترش بیشتر مهار وخاموش کردند.

رویداد۲۴-آتش نشانان سه ایستگاه آتش سوزی در یک فروشگاه و انبار لوازم آشپزخانه صنعتی واقع درمحدوده بازار بزرگ تهران را پیش از گسترش بیشتر مهار وخاموش کردند. در پی تماس شهروندان و کسبه محل با سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک برای خاموش کردن این آتش سوزی، بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه‌های ۴، ۳ و ۱ به همراه خودرو حامل دستگاه‌های تنفسی و خودرو بالابر ۳۲ متری ساعت ۲۰:۵۸ دقیقه شب گذشته به خیابان شهید مصطفی خمینی (ره)، گذر میرزا قلی خان راهی شدند.

به گفته امیر هاتفی مدیر منطقه ۵ عملیات آتش نشانی تهران، محل حادثه یک ساختمان دوطبقه بود که فروشگاه تجهیزات و لوازم آشپزخانه صنعتی آن به مساحت ۲۰ مترمربع در طبقه همکف و نیز انبار این فروشگاه به مساحت ۵۰ مترمربع مملو از لوازم آشپزخانه‌های بزرگ در طبقه اول با سقف شیروانی کاملا آتش گرفت و همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به مغازه‌ها و انبار‌های مجاورآن بود.

وی با اعلام این که شعله‌های آتش بخش کوچکی از فروشگاه‌ها و انبار‌های مجاور را دربرگرفته بود، افزود: نیرو‌های عملیاتی به سرعت پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان با استفاده از تجهیزات انفرادی، دستگاه‌های تنفسی و لوله‌های آبدهی از طریق نردبان‌های دستی، راه پله و خودرو بالابر از سه جهت به کانون آتش نزدیک شده و در مدت زمان کوتاهی، این آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند.

هاتفی ادامه داد: با توجه به بروز این حادثه در شب هنگام، به دلیل تعطیلی این مراکز تجاری هیچ یک از کسبه و کارگران در این فروشگاه و انبار‌ها حضور نداشتند به همین خاطر این آتش سوزی مصدومی در پی نداشت.
مدیر منطقه ۵ عملیات آتش نشانی اضافه کرد: آتش نشانان با سرعت عمل خود از سرایت شعله‌های آتش به سقف شیروانی و انبار‌های مجاور جلوگیری کردند و پس از ایمن سازی، محل حادثه را تحویل نیروی انتظامی و مالک آن دادند.

گفتنی است؛ علت بروز این حادثه هم اکنون از سوی کارشناسان منطقه پنج آتش نشانی تهران در دست بررسی است.

نظرات شما
پیشخوان