تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷

صربستان: اوضاع کنونی جهان، یادآور اوضاع قبل از جنگ جهانی اول است

رئیس جمهوری صربستان روز شنبه با اشاره به اقدام نظامی آمریکا و متحدانش علیه دولت قانونی و مشروع سوریه، شرایط حاکم بر جهان را به فضای قبل از جنگ جهانی اول تشبیه کرد.

رویداد۲۴-رئیس جمهوری صربستان روز شنبه با اشاره به اقدام نظامی آمریکا و متحدانش علیه دولت قانونی و مشروع سوریه، شرایط حاکم بر جهان را به فضای قبل از جنگ جهانی اول تشبیه کرد. "الکساندر ووچیچ" که در تلویزیون ملی صربستان سخنرانی می کرد، تلاش کرد تا درباره حمله آمریکا،‌ انگلیس و فرانسه به سوریه بسیار محتاطانه و با دقت صحبت کند.

وی گفت: آنچه اکنون در جهان شاهد آن هستیم، نبرد گسترده به منظور دستیابی به منابع‌ نفت، مس،‌ آلومینیوم و تقابل منافع است. شرایط کنونی من را به یاد فضایی می اندازد که قبل از جنگ جهانی اول بر جهان حاکم بود. منظور من این نیست که شرایطی مانند جنگ جهانی اول تکرار می شود اما اگر درگیری ها به شکل هولناکی تشدید شوند، هیچ اتفاقی دور از ذهن نیست.

رئیس جمهوری صربستان در ادامه افزود: 'در شرایط حساس کنونی، بهتر است که ما همچنان سکوت اختیار کنیم برای پیشرفت اقتصادی و تقویت نیروهای امنیتی تلاش کنیم تا بتوانیم با خوبی از کشور و منافع ملی مان دفاع کنیم. '

علاوه بر صربستان، بسیاری از کشورهای جهان پیشتر درباره ماجراجویی های کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در سوریه و تلاش آنها برای گسترش دامنه درگیری ها، هشدار داده بودند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان