تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

حمایت تلویحی حریری از حمله امریکا به سوریه

«سعد حریری» نخست وزیر لبنان که مواضع مشترکی با عربستان دارد، در اظهار نظری متفاوت از رئیس جمهوری لبنان، بشار اسد را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم کشورش متهم و به طور تلویحی از حمله امریکا و متحدان غربی اش به سوریه حمایت کرد.

رویداد۲۴-«سعد حریری» نخست وزیر لبنان که مواضع مشترکی با عربستان دارد، در اظهار نظری متفاوت از رئیس جمهوری لبنان، بشار اسد را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم کشورش متهم و به طور تلویحی از حمله امریکا و متحدان غربی اش به سوریه حمایت کرد. الحریری شنبه شب در گفت و گو با تعدادی از خبرنگاران همراه با هیات لبنان در نشست اتحادیه عرب گفت: رژیمی هست که با وجود آنکه می داند استفاده از سلاح شیمیایی واکنش های بین المللی خواهد داشت اما بی توجه است و از این سلاح استفاده می کند. آیا استفاده از سلاح شیمیایی جنبه آزمایشی داشت؟ واکنش یا حمله آن را مشخص کرد

الحریری در حالی دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده و تلویحا از حمله نظامی اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه حمایت کرده است که وزارت خارجه لبنان حمله به سوریه را «تجاوز به حاکمیت یک کشور دوست عربی» خوانده و آن را محکوم کرده بود.
این در حالی است که روز گذشته «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان نیز در واکنش به این حملات، هرگونه تجاوز به هر کشور عربی را محکوم و تاکید کرد که حملات سه کشور به سوریه کمکی به حل سیاسی بحران نخواهد کرد.
الحریری در بخش دیگر گفت و گویش با خبرنگاران لبنانی با حمایت از سیاست «پرهیز از تنش» لبنان در مسائل منطقه ای گفت که اگر دولت لبنان این سیاست را نداشت در مقابل کشتار کودکان موضعی متفاوت با اکنون می گرفت.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره موضع حزب الله در خصوص عربستان سعودی گفت: طبیعی است که سیدحسن نصرالله موضع عربستان سعودی را که موضعی شناخته شده است، محکوم کند. عربستان ثبات لبنان را می خواهد. این کشور در دو نشست رم و پاریس شرکت کرد و از لبنان حمایت های سیاسی و اقتصادی می کند.
نخست وزیر لبنان در عین حال گفت: حزب الله هنوز پایبند توافقی منجر به تشکیل دولت شد است.
انتخابات پارلمانی لبنان که قرار است 16 اردیبهشت برگزار شود یکی دیگر از محورهای سخنان الحریری بود. وی گفت: برخی آرزو دارند که انتخابات لغو شود اما انتخابات به قوت خود باقی است و برگزار خواهد شد. فضای کشور هم خوب است و رقابت ها گسترده است. همه احزاب نیز آماده انتخابات می شوند.
الحریری ائتلاف های انتخاباتی را متفاوت با ائتلاف های سیاسی خواند و گفت: در پارلمان آینده اندازه فراکسیون ها نزدیک به هم است و اختلاف زیادی با وضعیت امروز ندارد.
نخست وزیر لبنان همچنین احتمال داد که رفع محدودیت سفر اتباع کشورهای عربی خلیج فارس پس از انتخابات پارلمانی شود.

 

 

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان