تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

سعودی‌ها با خوشحالی در کنار سران کفر و صهیونیست‌ها خیانت خود را اعلام کردند / مجلس حمله ۳ کشور خارجی به سوریه را محکوم می‌کند

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله اخیر آمریکا، انگلستان و فرانسه به سوریه، این اقدام را شدیداً محکوم و حمایت دولت سعودی و برخی کشورهای مسلمان از این اقدام سبوعانه در روز بعثت را مایه ذلت و خجالت دانست.

رویداد۲۴-رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله اخیر آمریکا، انگلستان و فرانسه به سوریه، این اقدام را شدیداً محکوم و حمایت دولت سعودی و برخی کشورهای مسلمان از این اقدام سبوعانه در روز بعثت را مایه ذلت و خجالت دانست.علی لاریجانی در ابتدای نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در یک نطق پیش از دستور ضمن تبریک فرارسیدن بعثت پیامبر اکرم به تمامی مسلمانان ایران و جهان، به حمله اخیر ۳ کشور به سوریه اشاره کرد و گفت: جای تاسف است که ۳ کشور خارجی به یک کشور اسلامی حمله کردند و تاسف‌آورتر این‌که برخی کشورهای اسلامی در کنار سران رژیم صهیونیستی و سران کفر از این جنایت حمایت کردند.

وی افزود: اولین سوالی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که چه علتی عامل چنین اقدام غیرقانونی بوده است. ادعای این ۳ کشور بر  این است که دولت سوریه در روزهای گذشته از سلاح‌های شیمیایی استفاده نموده و علت موفقیت نظام سوریه در اخرج تروریست‌ها از حومه دمشق استفاده از چنین سلاح‌هایی بوده است. در مقابل هم دولت سوریه و هم دولت روسیه این ادعا را تکذیب کرده و خواستار رسیدگی مجامع بین‌المللی شده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مگر نه این است که برای رسیدگی به این امور نظامات بین‌المللی تدبیر کرده است؛ پس چرا بدون رعایت این ضوابط و با عجله چنین تهاجمی سامان داده شد. بنابر این این دستاویز نمی‌تواند وجاهت داشته باشد.

نماینده اصولگرای قم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اصلی را باید در جای دیگر جست و آن تحولات اخیر در صحنه سوریه است. سال‌هاست که با کمک کشورهای بزرگ و برخی دولت‌های یاغی در منطقه، اطراف دمشق لانه تروریست‌ها شده بود و هر زمان با سلاح‌های پیشرفته دمشق را ناامین می‌کردند. اقدام ارتش سوریه پاکسازی این منطقه بود. کاری که کشورهای حامی ترویست‌ها باور نمی‌کردند در زمان نسبتاً‌ کوتاه عملی گردد. بنابر این پیش‌ سعودی‌ها در تقدیم اموال ملت خود به امریکایی‌ها که در کمال فضاحت صورت پذیرفت، آن‌ها را ترغیب به بمب‌باران سوریه کرد تا به تصور خود معادله را عوض کنند و مجدداً پناهگاه تروریست‌ها را احیا کنند.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: این‌که آیا با چنین اقدام سبوعانه و غیرقانونی به هدف خود می‌رسند، سرابی بیش نیست. در این ۶، ۷ سال این‌گونه ماجراجویی‌ها وجود داشت و هر بار ناموفق بودند و صرفاً یک ژست قلدرمآبی بود اما خیانت برخی کشورهای مسلمان در این‌گونه کثافت‌کاری‌های سیاسی در اذهان توده‌های مومن باقی خواهند ماند. آیا این اقدام برای آنان ذلت‌آور و خجالت‌آفرین نیست که در روز بعثت پیامبر که روز وحدت مسلمانان است، این کشورها با خوشخالی در کنار سران کفر و صهیونیست‌ها قرار گرفته و با مسرت خیانت خود را اعلام کردند.

وی با بیان این‌که این‌که در این حادثه صف منافقان که هل‌هله‌کنان پشتیبان سران کفر بودند، برای ملل اسلامی بسی بیشتر رنج‌آور است، یادآور شد: کشورهایی که در مجامع بین‌المللی مستمراً از وحدت اسلامی و حقوق انسان‌ها دم می‌زنند و در پشت صحنه یک دست در حمایت از تروریست‌ها دارند و با دست دیگر اموال خود را تقدیم سران کفر می‌کنند که بر ملل اسلامی هجوم برند.

لاریجانی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی اقدام غیرقانونی و هجوم وحشیانه به کشور سوریه را محکوم و به این ۳ کشور و کشورهای فرومایه پشتیبان آن‌ها اعلام می‌کند زمانه این‌گونه ژست‌های دروغین سپری شده و آن‌چه نتیجه اقدامات وحشیانه است، روشن شدن صحنه طرفداران تروریست و منافقان این مسیر است و این تحرکات ملت سوریه را بیش از گذشته مسلم به نابودی تروریست‌ها می‌نماید و سرنوشت این حیله‌گران در یک حدیث امام صادق آمده است.

وی افزود: امام صادق در این حدیث قدسی می‌فرمایند که «وای بر کسانی که برای به دست آوردن دنیا به وسیله دین، حیله‌گری می‌کنند. وای بر کسانی که مردم را امر به عدالت می‌کنند اما آنان را می‌کشند. آیا آن‌ها مرا فریب می‌دهند. آیا بر من گستاخی می‌کنند. من به حق خود سوگند خورده‌ام که برای آنان آزمونی قرار دهم که حیران و سرگردان شوم.

پس از اتمام این نطق پیش از دستور رییس مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» از اظهارات لاریجانی حمایت کردند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان