تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

نظارت بر عملکرد ذیحسابان در دستور کار است

عضو شورای شهر تهران گفت: کمیسیون برنامه و بودجه، آیین نامه ای در دست تصویب دارد که در آن آیین نامه صرفا انتخاب ذیحسابان نخواهد بود بلکه نظارت بر عملکرد ذیحسابان هم مدنظر خواهد بود.

رویداد۲۴-عضو شورای شهر تهران گفت: کمیسیون برنامه و بودجه، آیین نامه ای در دست تصویب دارد که در آن آیین نامه صرفا انتخاب ذیحسابان نخواهد بود بلکه نظارت بر عملکرد ذیحسابان هم مدنظر خواهد بود.مجید فراهانی در جلسه امروز شورای شهر تهران، در رابطه با بررسی طرح یک فوریت لایحه شهرداری تهران در خصوص پیشنهاد و معرفی ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری به عنوان قائم مقام ذیحساب در واحدهای تابعه شهرداری تهران گفت: طبق ماده ۳۰ قانون، نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری و سایر سازمان ها، موسسات و شرکت ها بر عهده شورا است؛ برای این نظارت دو کار انجام خواهد شد؛ یکی انتخاب ذیحسابان و قائم مقامان ذیحساب است و دوم انتخاب حسابرس شورا است که انتخاب حسابرس انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس سال مالی ، ۲۶ روز گذشته است؛ ازین رو نیاز است هر چه سریعتر تعیین تکلیف صورت بگیرد. برای این کار رای دادن به فوریت به معنای تصویب این ها نیست بلکه به کمیسیون ارجاع می شود و کمیسیون بعد از انجام بررسی رای خواهد داد.

رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه، آیین نامه ای در دست تصویب دارد گفت: در آن آیین نامه صرفا انتخاب ذیحسابان نخواهد بود بلکه نظارت بر عملکرد ذیحسابان هم مدنظر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس لازم است شهرداران مناطق هم که نقش ذیحسابان را دارند به عنوان ذیحساب معرفی شوند در این راستا خواهش می‌کنم دوستان رای بدهند تا سریعا در دستور کار کمیسیون قرار بگیرد اما در غیر این صورت و در روال عادی، زمان زیادی را می گذراند.

گفتنی است کلیت این فوریت با ۱۳ موافق و ۸ مخالف به تصویب رسید.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان