تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
کواکبیان:

حکمت عدم برخورد با «احمدی‌نژاد» و دستگیرنکردن «مرتضوی» چیست؟/ آیا شما می خواهید با این برخوردها مدعی عدالت قضایی باشید؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از اصولگرایانی که از طرح آشتی ملی حمایت کردند، تشکر می کنم.
 رویداد۲۴- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از اصولگرایانی که از طرح آشتی ملی حمایت کردند، تشکر می کنم. 

مصطفی کواکبیان در نطق میاندستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو، اظهار کرد: سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد. خوشبختانه در و دیوار همه نهادها و ادارات در تمام شهرهای ما مزین به این شعار شده است. اما آیا اقدامات ما و پاستورنشینان و همچنین مقامات قضایی در مبارزه با  قاچاق کالا موفق بوده است؟ آیا همه اسکله‌ها تحت کنترل و نظارت است؟ آیا در زمینه تشویق صادرکنندگان جهت رونق تولید و اشتغال فعالیت کرده‌ایم؟ چرا باید وضعیت ارز از کنترل خارج شود تا بخواهیم با تعطیلی صرافی‌ها کار را به پیش ببریم؟

وی ادامه داد: دست‌های پنهان در اقتصاد کشور که رئیس‌جمهور از آن سخن می گوید، نباید افشا شود؟ نباید گفته شود که فقط در سال ۹۶ نزدیک ۱۹ میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده است؟ آیا مسئولان ارکان حکومتی نباید از کالاها و خودروهای داخلی استفاده کنند؟ اگر کالاها و خودرودهای داخلی کیفیت لازم را ندارند چرا مردم را باید به استفاده از آن توصیه کنیم؟

کواکبیان در بخش دیگری از نطق خود گفت: ما براساس سیاست‌های کلی نظام و آموزه‌های اسلامی نسبت به همه مردم مسلمان مسئولیت داریم و باید از مستضعفان جهان حمایت کنیم؛ اما قطعا ایران اسلامی به دنبال کشورگشایی و لشکرکشی و تهاجم نظامی نیست و اساساً چون این دید را در عرصه دیپلماسی نداریم، قطعا مخالف سلطه بیگانگان به بهانه‌های واهی در کشورهایی همچون عراق، لبنان، سوریه و یمن هستیم.

وی افزود: لذا جنایت آمریکا و هم پیمانانش در سوریه را محکوم می کنیم. حمایت امثال اردوغان از این حمله دردناک‌تر است. چرا زمان بهره‌برداری‌های اقتصادی، دیگران مدعی هستند اما ما باید هزینه‌ها را تحمل کنیم؟ آیا پس از نابودی داعشی‌های جنایتکار نیازمند برنامه‌های مطلوب‌تری در این زمینه نیستیم؟ نتانیاهوی جنایتکار، ترامپ غیرمتعادل و جوانک شاهزاده سعودی قطعا روزی به زیر خواهند کشانده شد و محرومان و مستضعفان جهان عهده‌دار قدرت جهانی خواهند شد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: راستی طرح گفت‌وگوی ملی چه شد؟ من بارها از مقام معظم رهبری تقاضا کردم بازهم تکرار می کنم، رهبر عزیز پس از هفت سال دستور فرمایید رفع حصرها انجام شود و رئیس‌جمهور محترم ما به عنوان رئیس شورای امنیت ملی به وعده خود عمل کند. به ویژه آنکه ماهیت افرادی همچون احمدی نژاد دیگر بر همگان روشن شده است. من از اصولگرایانی که از طرح گفت‌وگوی ملی استقبال کرده‌اند کمال تشکر را دارم. ما اگر دیر بجنبیم ممکن است دیگر فرصت‌ها از دست برود.

وی خطاب به قوه قضائیه نیز گفت: شما می گویید در عدم برخورد با احمدی نژاد حکمتی است. حالا که سعید مرتضوی هم دستگیر نمی شود، آن‌هم حکمتی دارد؟ آیا شما می خواهید با این برخوردها مدعی عدالت قضایی باشید؟

نماینده مردم تهران گفت: به وزارت مسکن و شهرسازی تذکر می‌دهم که از زمان تشکیل شورای سازماندهی چهار ماه است که گذشته است، جلسات منظم آن را برقرار کنند. از شورای شهر تهران می خواهیم که بهترین گزینه را برای شهرداری تهران انتخاب کند. متروی اسلامشهر را جدی بگیریم.

کواکبیان با اشاره به انتخاب هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم که دقت لازم را در انتخاب هیئت رئیسه مجلس که باید مجلس در راس امور باشد، داشته باشیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
حکمتش این است که اگر انها دهان باز کنن پته همه مسئولین کشور روی اب می افتد وپرده ها می افتد ومردم این کرگ ها رامی شناسند
نظرات شما
پیشخوان