تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

بخشنامه دستمزد ۹۷ ابلاغ شد

امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه بخشنامه افزایش ۱۹.۵ درصدی حداقل دستمزد و افزایش ۱۰.۴ برای سطوح مزدی و به اضافه رقم ثابت ۸۴ هزار و ۶۲۴ تومان به صورت ماهیانه با امضای علی ربیعی ابلاغ شد.
رویداد۲۴- امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه بخشنامه افزایش ۱۹.۵ درصدی حداقل دستمزد و افزایش ۱۰.۴ برای سطوح مزدی و به اضافه رقم ثابت ۸۴ هزار و ۶۲۴ تومان به صورت ماهیانه با امضای علی ربیعی ابلاغ شد. 

طبق مصوبه هفته گذشته شورای عالی کار، دستمزد 97 دستمزد کارگران  برای دو گروه از کارگران یعنی «حداقلی بگیران» و «سایر سطوح مزدی» به دو صورت مختلف تعیین شد. کارگرانی که دستمزد پایه آنها در سال 96 معادل 929 هزار و 931هزار تومان بود «کارگران حداقلی بگیر» تلقی شدند که دستمزد این گروه از کارگران در سال 97 به میزان 19.5درصد افزایش یافت.

 دستمزد حداقلی بگیران در سال 96 با افزایش 181هزار و336 تومانی به یک میلیون و111 هزار و267 تومان رسید.اما دستمزد سایر کارگران که حقوق پایه آنها در سال 96 بیشتر از 929 هزار و 931 تومان است، در گروه «سایر سطوح مزدی» قرار می گیرند.دستمزد «سایر سطوح مزدی» به صورت ترکیبی از «درصد» و «رقم ثابت» تعیین شد. به این ترتیب که علاوه بر افزایش 10.4 درصد نسبت به پایه حقوق 96، رقم ثابت 84 هزار و 624 تومان به مزد پایه این گروه از کارگران اضافه خواهد شد.

منبع: تسنیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان