تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

۳۵۰ هزار بازنشسته تا ۴ سال آینده چالش جدی آموزش و پرورش است

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: تا سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد.
رویداد۲۴-رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: تا سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، نشست تخصصی ساماندهی نیروی انسانی شهرستان‌های استان تهران با حضور رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، معاون طرح و برنامه مرکز برنامه‌ریزی، مدیرکل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران، شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و روسای مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران در کهریزک برگزار شد.

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در این نشست اظهار داشت: مدرسه و برنامه درس ملی اصلی ترین وظیفه آموزش و پرورش است و در تامین و تخصیص منابع به ویژه نیروی انسانی باید مدرسه  در اولویت اول آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بدون این که منابع جدید در اختیار داشته باشیم نباید به توسعه واحدهای سازمانی بپردازیم، تاکید کرد: نیروی انسانی که در مدرسه مورد نیاز است به هیچ وجه نباید در بخش‌های دیگر تخصیص داده شود. طبق اصل ۳۳ قانون اساسی اولویت اول و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به مدرسه است و به هیچ وجه نباید نیروی انسانی که برای مدرسه جذب و تربیت شده‌اند به سایر واحدهای سازمانی تخصیص داده شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش استفاده از منابع مدرسه در بخش‌های دیگر را سوء مدیریت دانست و ادامه داد: ما باید تعریف مان را از مدرسه محوری در عمل محقق کرده و با اصلاح روش‌ها به اهداف اصلی تعلیم و تربیت نزدیک شویم.

چهاربند با اشاره به اینکه در شهرستان‌های استان تهران به دلیل افزایش جمعیت نسبت به استان‌های دیگر از مشکلات بیشتری برخورداریم، تاکید کرد: مدیریت صحیح منابع و توجه به شهرستان‌های استان تهران و برخی استان‌های دیگر که شرایط مشابه دارند باید به شکل جدی‌تری صورت گیرد تا این استان‌ها که از شرایط خاص برخوردارند با چالش جدی روبرو نشوند.

 رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برنامه نیروی انسانی یک برنامه میان مدت است و حداقل برای یک دوره ۱۰ ساله باید پیش بینی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد، یادآور شد: تا سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که باید از هم اکنون پیش‌بینی‌های لازم را صورت داد تا با مشکل بحران منابع انسانی در آینده نزدیک روبرو نشویم.


منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان