تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
نورزی نماینده مجلس، تصریح کرد:

مرتضوی به احتمال قوی بعد از صدور قرار مجرمیت ممنوع الخروج شده است

نوروزی معتقد است با توجه به اینکه پرونده سعید مرتضوی پرونده مهم و سنگینی است قاعدتا باید بعد از صدور قرار مجرمیت در مرحله نخست، ممنوع الخروج شده باشد.
رویداد۲۴-نوروزی معتقد است با توجه به اینکه پرونده سعید مرتضوی پرونده مهم و سنگینی است قاعدتا باید بعد از صدور قرار مجرمیت در مرحله نخست، ممنوع الخروج شده باشد.
 
حسن نوروزی، با اشاره به برخی شائبات در خصوص فرار سعید مرتضوی گفت: زمانی که به متهم تفهیم اتهام نهایی می شود قرار مجرمیت برای او صادر می شود که یا به صورت قرار کفالت یا قرار وثیقه است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: قرار مرتضوی به صورت وثیقه و با میزان بالا بود و اکنون که حکم وی صادر شده امکان اعتراض دارد که به دادگاه تجدید نظر برود و بعد از آن در صورت محکومیت نهایی به متهم ابلاغ شده و مراحل اجرای حکم آغاز می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در چنین پرونده ای ممکن است قاضی متهم را از ابتدای کار ممنوع الخروج کند، عنوان کرد: از آنجایی که جریان پرونده مرتضوی موضوع سنگینی داشت احتمالا ممنوع الخروجی هم ذکر شده و تصور نمی کنم وی بتواند از کشور خارج شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه برای هر متهم قرار متناسب با جرم باید صادر شود که درباره مرتضوی قطعا این اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: قطعا وثیقه ای که برای مرتضوی گذاشته شده وثیقه قوی بوده و ضمانت بالایی دارد که باعث می شود متهم متواری نشود.
منبع: خانه ملت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان