تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
غلامرضا حیدری عضو فراکسیون امید، در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

اراده لازم برای برخورد با مرتضوی وجود ندارد/ نمی‎شد بدتر از این قوه‌قضاییه را تضعیف کرد

غلامرضا حیدری عضو فراکسیون امید مجلس، بر این عقیده است که سخنان اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در خصوص گیر نیانداختن مرتضوی جای سوال بسیاری دارد و همانطور که به نظر می‌رسد و بر اساس رفتارهای دوگانه این نهاد، عزم و اراده جدی برای برخورد با سعید مرتضوی وجود ندارد.
اراده لازم برای برخورد با مرتضوی وجود ندارد/ نمی‎شد بدتر از جمله «هنوز مرتضوی را گیر نیاورده‌ایم» قوه‌قضاییه را تضعیف کرد
رویداد۲۴غلامرضا حیدری عضو فراکسیون امید مجلس، بر این عقیده است که سخنان اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در خصوص گیر نیانداختن مرتضوی جای سوال بسیاری دارد و همانطور که به نظر می‌رسد و بر اساس رفتارهای دوگانه این نهاد، عزم و اراده جدی برای برخورد با سعید مرتضوی وجود ندارد.

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه، در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در مشهد، در انتهای سخنانش و در هنگام خروج از سالن در پاسخ کوتاهی در خصوص آخرین وضعیت سعید مرتضوی، گفت: «حکم جلبش صادر شده ولی هنوز متأسفانه گیرش نیاورده اند، حالا نمی دانم چطور هست!»

این سخنان اما به سرعت به تیتر یک روزنامه‌ها و رسانه‌ها تبدیل شد و باعث شد تا علی‌رغم انتقادات بسیار، تعجب همگان را نیز در این مورد برانگیزد. اینکه چگونه ممکن است فردی مانند سعید مرتضوی، که به اتهام معاونت در قتل بازداشت شدگان کهریزک حکم او هم صادر شده است، در دسترس «قوه قضاییه» نباشد و این نهاد بلند بالا به گفته خودشان هنوز نتوانسته‌اند او را «گیر» بیاورند.

غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به وضعیت سعید مرتضوی و سخنان محسنی‌اژه‌ای مبنی بر اینکه «هنوز مرتضوی را گیر نیاورده‌اند»، گفت: زمانی که سخنگوی‌ محترم قوه قضاییه اعلام می‌کنند که حکم ایشان به اجرائیات رفته ولی هنوز او را گیر نیاورده‌اند، خب این به هرحال برای افکار عمومی ایجاد سوال می‌کند که این افراد چقدر می‌خواهند برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد هزینه کنند. 

وی افزود: این مماشات با مرتضوی فرارکردن خاوری را تداعی می‌کند  و البته هنوز نمی‌توانیم قضاوتی انجام دهیم که آیا او فرار کرده یا فراری داده شده است. ولی من فکر می‌کنم که نمی‎شد بدتر از جمله «هنوز مرتضوی را گیر نیاورده‌ایم» قوه‌قضاییه را تضعیف کرد و موجب وهن نظام جمهوری اسلامی شد.

حیدری، در ادامه تصریح کرد: به نظرم خیلی جای سوال دارد که اعلام می‌کنند حکم سعیدمرتضوی صادر شده است اما او را پیدا نمی‌کنیم. معمولا همیشه اعلام می‌شود که ما همه مسائل را رصد می‌کنیم و اطلاعات کافی نسبت به همه موضوعات داریم و به قولی حتی در خواب هم رصد می‌شویم اما از طرف دیگر اعلام می‌شود فردی که حکم دارد را هنوز گیر نیاورده‌ایم. هیچ چیزی بدتر از این موضوع نمی‌تواند باعث تضعیف شود. 

این نماینده مجلس، با بیان اینکه به نظر می‌رسد تا این لحظه اراده لازم برای برخورد با سعید مرتضوی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تا این لحظه بر اساس آن‌چیزی که ما از رسانه‌ها شنیده‌ایم، به هرحال نشان می‌دهد که آن اراده لازم از آنجایی که باید، دیده نشده است. 

حیدری، با تاکید براینکه این سخنان و این اتفاقات هم به قوه قضاییه آسیب می‌زند و هم به نظام، تصریح کرد: هر نظامی یکی از مهمترین‌ محورهای پایداری‌اش، قوه قضاییه‌اش است. به هرحال معروف است که می‌گویند یکی پادشاهی همه را خریده بود اما می‌گفت قوه عدلیه را نباید خرید، زیرا اگر این اتفاق رخ می‌داد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. امیدواریم آن اراده‌ای که پشتوانه نظام است در این زمینه هم تدبیر لازم را هم اتخاذ کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس، در پاسخ به چرایی رفتار دوگانه قوه قضاییه در خصوص برخورد با یک طیف و بی‌تفاوتی در خصوص برخی جریان‌ها مانند احمدی‌نژاد و مرتضوی، گفت: در این خصوص باید همان مثال را باید مطرح کنم که آفتاب است دلیل آفتاب. درست است که طبق قانون نماینده مجلس می‌تواند از همه نهادها و دستگاه‌ها سوال و تحقیق و تفحص انجام داد، اما در خصوص قوه قضاییه این اجازه را ندارند و بازهم مصداق بارز آفتاب است دلیل آفتاب.
نظرات شما
پیشخوان