تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

وزیر کشور به نیروی انتظامی: با متخلفان حوزه عفاف و حجاب برخورد شود

وزیر کشور گفت: کسانی که به صورت تشکیلاتی و سازماندهی شده با اقدامات مخرب در حوزه عفاف و حجاب مرتکب تخلف می‌شوند باید نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد کند.

رویداد۲۴-وزیر کشور گفت: کسانی که به صورت تشکیلاتی و سازماندهی شده با اقدامات مخرب در حوزه عفاف و حجاب مرتکب تخلف می‌شوند باید نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد کند.

رحمانی فضلی افزود با کسانی که اقدام به کشف حجاب در خودرو، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم و اقدامات از این قبیل که طبق قانون تخلف به شمار می‌روند، می‌کنند؛ باید به طور مناسب این موارد تخلف به آن‌ها تفهیم شده و طبق قانون برخورد شود.

وزیر کشور گفت:: تعداد سازمان‌های مردم نهاد‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب کم هستند که با توجه به این که مسئله حجاب مسئله‌ای اجتماعی است و باید از طریق اجتماعی به آن پاسخ دهیم لذا ارائه مجوز به سازمان‌های مردم‌نهاد متقاضی فعالیت در حوزه عفاف و حجاب تسهیل می‌شود هر چند تنها ارائه مجوز کافی نیست و باید نسبت به توانمند سازی و ایجاد گفتمان دقیق بین این ان جی او‌ها اقدام کرد.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم حمایت جدی از تولید پوشاک ایرانی اسلامی گفت:: شهرداری‌ها موظف خواهند بود که به این تولید کنندگان در عرضه و فروش محصولاتشان در ارائه نمایشگاه‌ها تسهیلات ویژه در نظر بگیرند و این آمادگی وجود دارد که در صورت ارائه طرح مناسب با بررسی آن بتوانیم این مسیر را تسهیل کنیم.

رحمانی فضلی لزوم توجه به پوشش‌های محلی و بومی بسیار ضروری دانست و افزود: پوشش‌های محلی جلوه‌های زیبا از فرهنگ‌های مختلف در اقصی نقاط کشورمان به شمار می‌روند که باید استفاده از این پوشش‌های محلی را در استان‌ها مجددا احیا کنیم.

وی یادآور شد: همگرایی و همکاری دستگاه‌ها در حوزه اجتماعی نسبت به گذشته بهتر شده و اقدامات دستگاه‌ها در این زمینه مشهود‌تر و قابل قبول‌تر است.

وزیر کشور از سازمان برنامه و بودجه خواست ردیف‌های بودجه تمامی دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی را استخراج و بررسی کند.

رحمانی فضلی گفت:: سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به هزینه کرد این بودجه‌ها در مسائل اجتماعی نظارت داشته و هر سه ماه گزارش از این هزینه کرد به سازمان امور اجتماعی ارائه کند.

نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان