تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

معیارهای انتخاب شهردار آینده از نگاه مجمع امید تهران

عضو شورای شهر تهران جزییات جلسه دیروز مجمع نمایندگان شورا و مجلس را تشریح کرد.
رویداد۲۴-عضو شورای شهر تهران جزییات جلسه دیروز مجمع نمایندگان شورا و مجلس را تشریح کرد.

محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه مجمع نمایندگان امید با حضور نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر، نتایج این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ۱۶ نماینده مجلس از تهران و ۸ نماینده شورای شهر در جلسه روز گذشته حضور داشتند.

علیخانی با بیان اینکه محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ریاست این جلسه را به عهده داشت، افزود: آقایان عارف و هاشمی در این جلسه صحبت کردند و سمیع‌الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران هم گزارشی از شرایط شهرداری ارائه داد. در این جلسه درباره انتخاب شهردار آینده بحث شد و گزینه‌های احتمالی شهرداری مطرح شدند.

وی با اشاره به معیارهایی که برای شهردار آینده در جلسه مطرح شد، افزود: اصلاح‌طلب بودن، پاکدستی، توانمندی، تعامل با سه قوا و نهادهای مختلف جزو معیارهای شهردار آینده مطرح شد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه به صورت غیررسمی اسامی چند نفر برای کاندیداتوری شهردار مطرح است، ادامه داد: آقایان محمد ابراهیم انصاری لاری، محسن هاشمی، سیدمحمدعلی افشانی، پیروز حناچی، وفاتابش و مناف هاشمی به عنوان گزینه‌ها مطرح شده‌اند. همچنین مطرح شد که آقایان بیطرف، حجتی و مهرعلیزاده به برخی از دوستان اعلام کرده‌اند که از دولت خارج نمی‌شوند.

علیخانی در واکنش به این سوال که واکنش مجمع به استعفای نجفی و هزینه‌ آن برای اصلاح طلبان چه بود؟ تصریح کرد: آقای حق‌شناس در مورد رفتن نجفی صحبت کرد و گفت؛ شورا از نجفی حمایت کرد و هیچ کوتاهی از سوی شورا در رابطه با استعفا صورت نگرفته است.

 این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در این جلسه مشکلات و اولویت‌های تهران مطرح شد، افزود: کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس، محسن هاشمی را به عنوان کاندیدای شهرداری تهران پیشنهاد داد و اعلام کرد ایشان کاندیدای مناسبی برای شهرداری است.



منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان