تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
مدیرعامل فولاد مبارکه مطرح کرد:

تأمین نیاز بازار داخل و به بار نشستن توسعه ها بزرگترین دستاوردهای فولاد مبارکه در سال ۹۶

در سال ۱۳۹۷ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام نهاده شده است، گروه فولاد مبارکه همانند سالهای قبل که در تحقق راهبردهای ایشان پیش قدم بوده است، امسال نیز با تلاش بیشتر در این مسیرگام برخواهد داشت؛ چراکه حمایت از تولید داخل موضوعی فردی و سازمانی نیست، بلکه فرایندی ملی است. فولاد مبارکه تولیدکنندۀ ورق موردنیاز بسیاری از صنایع کشور است که در پایین دست این شرکت، تولیدکننده قطعات و لوازم بیشماری هستند و در گذشته باید این اقلام از خارج از کشور وارد میشد.
رویداد۲۴ -در سال ۱۳۹۷ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام نهاده شده است، گروه فولاد مبارکه همانند سالهای قبل که در تحقق راهبردهای ایشان پیش قدم بوده است، امسال نیز با تلاش بیشتر در این مسیرگام برخواهد داشت؛ چراکه حمایت از تولید داخل موضوعی فردی و سازمانی نیست، بلکه فرایندی ملی است. فولاد مبارکه تولیدکنندۀ ورق موردنیاز بسیاری از صنایع کشور است که در پایین دست این شرکت، تولیدکننده قطعات و لوازم بیشماری هستند و در گذشته باید این اقلام از خارج از کشور وارد میشد.

این مطلب را دکتر بهرام سبحانی در گردهمایی مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه گفت و با تشکر از تلاش همه جانبۀ کارکنان گروه فولادمبارکه در دستیابی به اهداف سال ۱۳۹۶ افزود: سال گذشته از هر جهت برای گروه فولاد مبارکه پرخیروبرکت و افتخارآمیز بود.

وی افزود: یکی از بزرگترین دستاوردهای فولاد مبارکه در سال گذشته رسیدن به توانایی تأمین بازار داخل و در عین حال ارزآوری مناسب برای کشور بود. دیگر اینکه در سال گذشته طرح های توسعۀ فولاد مبارکه ازجمله گندله سازی سنگان و توسعۀ مجتمع فولاد سبا یکی پس از دیگری به بار نشستند و گروه فولاد مبارکه را در تولید گندلۀ موردنیاز خود و تولید هرچه بیشتر ورقهای فولادی و پاسخگویی بیشتر به نیاز بازار توانمندتر ساختند و به طورکلی مسیر دستیابی به تولید 8.6  میلیون تن پیش بینی شده برای سال ۹۶ را هموارتر نمودند.

مدیرعامل فولاد مبارکه دستیابی به رکوردهای متوالی در اکثر نواحی زیرمجموعۀ شرکت را در طول سال گذشته، نشانۀ پویایی و شادابی نیروی انسانی گروه دانست و ضمن قدردانی از آنها تصریح کرد: سودی که فولاد مبارکه توانست در پی کسب این موفقیت ها ایجاد کند، حاصل یکدلی، اعتمادبه نفس، احساس مسئولیت، توسعه یافتگی، وفاداری کارکنان به سازمان، تصمیم گیری های آگاهانه در توسعه ها ازجمله طرح های توسعۀ گندله سازی سنگان، توسعۀ سبا، اجرای طرح 7.2 میلیون تن و همچنین کامل بودن زنجیرۀ تولید در گروه فولاد مبارکه است که نتیجۀ آنها ایجاد توازن در تهیه و تأمین مواد اولیۀ موردنیاز، افزایش تولید آهن اسفنجی، تولید تختال بیشتر و انواع ورقهای فولادی است.

وی در ادامه از اجرای طرح موفقیت آمیز بومی سازی در واحد باکس آنیلینگ در فولاد مبارکه در سال گذشته به عنوان پیش درآمدی ارزشمند برای تحقق شعار سال جدید یاد کرد و گفت: در جریان انجام این طرح بزرگ، اعتماد فولاد مبارکه به توانمندی داخلی به معنی واقعی و حمایت از سازندگان ایرانی خوشبختانه نتیجه مثبت داد و نتایج ارزشمندی در راستای بومی سازی حاصل شد.

دکتر سبحانی در همین راستا حمایت از تولیدکنندگان و تأمین کنندگان داخلی را ضروری دانست و گفت: بدون شک در فولاد مبارکه این اراده هست که به هر شکل ممکن از تولید ملی حمایت کند تا از خروج ارز و منابع ایران عزیز جلوگیری کرده باشد.

وی از افزایش بهره وری به عنوان راهکار اساسی پیشرفت روزافزون، بازدهی و افزایش سود شرکتها یاد کرد و با اشاره به اهمیت سلامت و ایمنی کارکنان گفت: در چهار اصل ماشین، منابع پولی و دارایی، نیروی انسانی و مواد اولیه باید دائما بهره وری ارتقا یابد و این یک اصل مهم در همۀ دنیاست که همواره مدنظر قرار داده شده است.

او در ادامه تولید ورقهای کیفی و باارزش افزودۀ بالا در خطوط تولید شرکت را مورد تأکید قرارداد و گفت: وقتی یک کارخانه، تولید ورق های کیفی را در دستور کار خود قرار میدهد، به طور طبیعی در همۀ زمینه ها ازجمله دانش فنی کارکنان، به روزرسانی تجهیزات و درنهایت تولید ورقهای جدید و باارزش افزوده بالا نیز توانمندی خود را افزایش داده است که این موارد هم از دیگر رموز بقای هر سازمان است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در ادامه از بهره برداری کنسانترۀ ۵ میلیون تنی سنگان، پایان نصب و راه اندازی واحد فولادسازی فولاد سفیددشت و اجرایی شدن قراردادهای خط تولید بیلت و ورق نورد سرد این شرکت، آغاز احداث خط نورد گرم شهید خرازی و توسعۀ فولاد هرمزگان به عنوان بزرگترین طرح های توسعه فولاد مبارکه برای حفظ سهم ۵۰درصدی در تولید فولاد کشور نام برد.

دکتر سبحانی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه گروه فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۶ با رشد ۱۵درصدی نسبت به سال ۹۵، توانست ۸ میلیون و ۶۹۰هزار و ۴۷۱ تن فولاد و انواع محصولات سرد و گرم خود را از طریق ریل و جاده به مقصد مشتریان ارسال کند، دستیابی به تولید 9.4  میلیون تن فولاد را هدف پیش روی فولاد مبارکه اعلام و اظهار امیدواری کرد با همت و تلاش مدیریت و کارکنان در سال جاری به این هدف بزرگ نیز دست یابیم.

در جریان برگزاری این گردهمایی هریک از معاونان فولاد مبارکه در قالب یک کارگروه تخصصی، گزارش عملکرد بخشهای زیرمجموعه خود را ارائه کردند که اهم گزارشها و سخنان ایشان پیش روی شما خوانندگان محترم قرار دارد.

نظرات شما
پیشخوان