تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

آمادگی برای هرگونه برگشتی را در بعد فنی داریم/ تجاوز نظامی به سوریه، ورشکستگی سیاسی آمریکا بود

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تصمیم ایران برای واکنش نسبت به اقدامات طرف مقابل توسط هیات نظارت بر برجام گرفته می‌شود و آن هم به اقتضای گزارشات و تحلیل‌‌‌‌هایی که به دست آنها می‌رسد. ما در بعد فنی آمادگی برای هرگونه برگشتی را داریم.
رویداد۲۴-رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تصمیم ایران برای واکنش نسبت به اقدامات طرف مقابل توسط هیات نظارت بر برجام گرفته می‌شود و آن هم به اقتضای گزارشات و تحلیل‌‌‌‌هایی که به دست آنها می‌رسد. ما در بعد فنی آمادگی برای هرگونه برگشتی را داریم.

علی اکبر صالحی در حاشیه رونمایی از کتاب خاطراتش در مورد جمع خبرنگاران در مورد حمله آمریکا به سوریه گفت: من در یک کلمه می‌‌‌‌توانم بگویم این ورشکستگی سیاست آمریکا را نشان می‌دهد. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که با آن همراهی کردند، مرتکب جنایت شدند بدون اینکه دلیل متقنی برای این کار داشته باشند.

حمله به سوریه یادآور وقایع عراق بود

وی با بیان اینکه حمله امریکا و دو متحد اروپایی‌اش یادآور وقایع عراق بود، اظهار داشت: آن زمان بر اساس سند کالین پاور که در سازمان ملل ارائه شد،‌ گفتند عراقی‌ها از نیجر اورانیوم خریداری کردند تا برای مقاصد غیرصلح‌آمیز استفاده کنند اما بعد از یکی، دو سال که عراق را شخم زدند، معلوم شد این سند جعلی بوده و این تبدیل به فضیحت سیاسی شد.

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: این حمله شکست آمریکا و سایر کشورها بود. آنها در بیان خود هم دچار تناقض هستند البته مردم بیدار شدند و حقیقت و هویت واقعی کشورهای مستکبر را شناختند. شاید پیش از این حوادث تبیین هویت واقعی آنها به دلیل اینکه برخودار از رسانه‌های قوی هستند و به راحتی می‌توانند صحنه را زیباسازی کنند، قدری دشوار بود اما با این اتفاقات حقایق برای مردم روشن می‌شود.

مردم جهان عرب دوست و دشمن خود را با حمله به سوریه شناختند

صالحی با بیان اینکه برای مردم روشن است که دولتمردان آمریکا چه سیاست نابخردانه، ظالمانه و وحشیانه‌ای را به کار بستند، تصریح کرد: البته سیاست غرب همین است، آنها ظاهر زیبا ارائه می‌دهند ولی پشت آن پلشتی‌ها نهفته است اما با این حوادث مردم جهان عرب، دوست و دشمن واقعی خود را شناختند.

وی افزود: پیش از این در تبلیغات ایران را دشمن عراق نشان می‌دادند و دشمن اصلی که سرزمین فلسطین را اشغال کرده کنار گذاشته بودند و دست دوستی به آن دراز می‌کردند.

آمادگی برای هرگونه برگشتی را در بعد فنی داریم

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به خبرنگار ایلنا در مورد اظهارات چندی پیش خود درباره پایبندی ایران به برجام حتی در صورت خروج آمریکا از توافق و پایبندی اروپا به این توافق با توجه به تحولات اخیر و همراهی بریتانیا و فرانسه با آمریکا در حمله به سوریه و همچنین تمدید تحریم‌‌های حقوق بشری ایران در اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: تصمیم ایران برای واکنش نسبت به اقدامات طرف مقابل توسط هیات نظارت بر برجام گرفته می‌شود و آن هم به اقتضای گزارشات و تحلیل‌‌‌‌هایی که به دست آنها می‌رسد و براساس منافع و مضاری که انجام می‌گیرد،تصمیم لازم اتخاذ می‌شود. ما در بعد فنی آمادگی برای هرگونه برگشتی را داریم. 



منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان