تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

یک حقوقدان: وثیقه 5 میلیاردی مرتضوی را ضبط کنید سروکله‌اش پیدا می‌شود/ دستگیری مرتضوی برای قوه قضائیه کاری ندارد

برای آقای مرتضوی قرار 5 میلیارد تومانی صادر شد که همان زمان سند منزل خانم ایشان در غرب تهران به عنوان وثیقه گذاشته شد؛ بنابراین راه‌حل دستگیری آقای مرتضوی بسیار ساده است و باید وثیقه ایشان را ضبط کرد تا سروکله خودش هم پیدا شود.
رویداد۲۴-برای آقای مرتضوی قرار 5 میلیارد تومانی صادر شد که همان زمان سند منزل خانم ایشان در غرب تهران به عنوان وثیقه گذاشته شد؛ بنابراین راه‌حل دستگیری آقای مرتضوی بسیار ساده است و باید وثیقه ایشان را ضبط کرد تا سروکله خودش هم پیدا شود.

نعمت احمدی حقوق‌دان می‌گوید: آقای مرتضوی گم شده یا فراری شده یا هر چیز دیگری؛ قوه قضائیه وثیقه 5 میلیاردی را بگیرد پیدایش می‌شود.

نعمت احمدی، وکیل دادگستری در واکنش به اظهارات اخیر غلامحسین محسنی اژه‌ای که گفته بود «حکم جلب سعید مرتضوی صادر شده اما گیرش نمی‌آوریم» خطاب به مسئولان دستگاه قضا گفت «وثیقه مرتضوی را تملیک کنید.»

او  گفت: «هر محکومی یک وثیقه یا کفیل دارد، برای آقای مرتضوی هم قرار 5 میلیارد تومانی صادر شد که همان زمان سند منزل خانم ایشان در غرب تهران به عنوان وثیقه گذاشته شد؛ بنابراین راه‌حل دستگیری آقای مرتضوی بسیار ساده است و باید وثیقه ایشان را ضبط کرد تا سروکله خودش هم پیدا شود.»

این وکیل دادگستری با یادآوری عملکرد سعید مرتضوی در زمانی که دادستان تهران بود گفت: «آقای مرتضوی خودش بارها این کار را کرده بود. مثلاً در پرونده آقای لطیف صفری در روزنامه نشاط وثیقه‌ای صادر شد که خانه آقای حمیدرضا جلایی پور را وثیقه گذاشتند. زمانی که قرار بود حکم محکومیت آقای صفری اجرا شود ایشان در سفر بود اما آقای مرتضوی بلافاصله وثیقه را تملیک کرد.»

احمدی اضافه کرد: «الان هم کاری ندارد، آقای مرتضوی گم شده یا فراری شده یا هر چیز دیگری؛ قوه قضائیه وثیقه 5 میلیاردی را بگیرد پیدایش می‌شود.»

او تاکید کرد: «اینکه می‌گویند آقای مرتضوی را گیر نیاوردند، فرافکنی است دستگیری مرتضوی برای قوه قضائیه کاری ندارد. این توهین به قوه قضائیه است که می‌گویند مرتضوی را گیر نیاوردیم. اکنون در ذهن مردم این طور وانمود شده که قوه قضائیه اقتدار ندارد. در حالی که اینطور نیست.»


نظرات شما
پیشخوان