تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

رئیس پژوهشکده انساب قم: انتساب ملکه انگلستان به خاندان اهل بیت(ع) جعلی است

شجره نامه ای که برای ملکه انگلستان تهیه شده است بسیار ناشیانه جعل شده است؛ چرا که شجره نامه از حیث نسب باید حداقل در حدود 42 نفر باشد و حال آنکه این شجره نامه ساختگی اینگونه نیست.
رویداد۲۴-شجره نامه ای که برای ملکه انگلستان تهیه شده است بسیار ناشیانه جعل شده است؛ چرا که شجره نامه از حیث نسب باید حداقل در حدود 42 نفر باشد و حال آنکه این شجره نامه ساختگی اینگونه نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی رجائی، رئیس پژوهشکده انساب قم گفت: شجره‌‌نامه سیادت ملکه الیزابت جعلی است

رییس پژوهشکده انساب قم در پاسخ به سوالی درباره شجره نامه ملکه الیزابت دوم، ملکه سلطنتی انگلستان که وی را به خاندان اهل بیت(ع) منتسب کرده است، گفت: شجره نامه منسوب به سیادت ملکه انگلستان جعلی است.

حجت الاسلام و المسلمین رجایی افزود: باید مرکز "دارالنقابه" زیر نظر ولایت فقیه و مراجع تقلید تاسیس شود و جلوی ادعاهای کاذب گرفته شود.

وی تصریح کرده است: امروزه خطر بزرگی مسئله سیادت را تهدید می کند که باید هر چه زودتر در مقابل این توطئه خطرناک ایستاد.

تلاش برای جعل سیادت برای دیکتاتورهایی همچون صدام و قذافی

رئیس پژوهشکده انساب با اشاره به توطئه جدید بعضی رسانه های انگلیس خبیث مبنی بر سیادت ملکه انگلستان گفت: این مسئله تازه نیست و از قدیم برای افراد ظالم و خبیثی همچون صدام حسین در عراق و قذافی در لیبی نیز کنگره هایی مبنی بر ادعای سیادت برگزار می شد و اگر امروز جلوی این گونه هنجارشکنی ها گرفته نشود در آینده افراد خونریز و ظالم دیگری نیز به دروغ به عنوان سادات و ذریه اهل بیت(ع) جعل می شوند.

شجره نامه سیادت ملکه الیزابت که جعلی استشجره نامه ملکه انگلیس ناشیانه جعل شده است

وی افزود: شجره نامه ای که برای ملکه انگلستان تهیه شده است بسیار ناشیانه جعل شده است؛ چرا که شجره نامه از حیث نسب باید حداقل در حدود 42 نفر باشد و حال آنکه این شجره نامه ساختگی اینگونه نیست.

سیادت ملکه الیزابت، زیر سر تشیع انگیلسی است

چند روز قبل روزنامه تایمز لندن در مقاله ای به مطلب یک روزنامه مراکشی اشاره کرد که گفته است نسل ملکه الیزابت دوم می تواند با پادشاه مسلمانان که بر اسپانیا حکومت می کرد مرتبط بوده و از طریق آنها با بنیانگذار اسلام مرتبط باشد.

تایمز لندن ادامه داده است که دیوید استارکی، استاد تاریخی، خاطرنشان کرد که این نظریه جذاب است و «کاملا پوچ نیست»، اما ثابت نشده است و از اولین زمانی که اواین نظریه را در دهه 1980 شنیده است زیاد استفاده نشده است. این مورخ معتقد است که شجره نامه تا قبل از ریچارد کنیسبورگ هیج شک و تردیدی در آن نیست و صحیح است و ازدواج های بسیاری بین خانواده های سلطنتی انگلستان و اسپانیا وجود دارد.

دیوید استارکی همچنین اضافه کرده است پادشاهان قرون وسطایی اسپانیا و خاندان سلطنتی اسلامی بسیار نزدیک بودند، با این حال، این دلیل نمی شود که آنها متعلق به نسل خانواده سلطنتی مسلمانان باشند.

در این روزنامه مراکشی حتی یک شجره نامه نیز ارائه شده است حجت الاسلام و المسلمین رجائی این شجره نامه را جعلی خوانده است. به نظر می رسد جریان تشیع انگلیسی برای توجیه حضور خود در انگلستان و فعالیت در این کشور، از انتشار دروغ‌هایی چون سادات بودن ملکه الیزابت نیز خودداری نمی کند.

روش های احراز سیادت چگونه است؟

حجت الاسلام و المسلمین رجائی چندی قبل در گفت و گوی دیگری روش‌های احراز سیادت را چنین بر شمرده است: در اصطلاح شرع و ضوابط علم انساب، سید به کسی می گویند که از طرف پدر به یکی از ائمه معصومین علیهم السلام برسد. برای احراز این سیادت، سه راه شرعی و معتبر داریم که این گونه اند:

1. اشتهار (صدها ساله) یک خاندان به سیادت، به گونه ای که همه اهل محل، این خاندان را از دیرزمان به سیادت بشناسند و به سیادتشان اعتراف کنند؛

2. شهادت دو عادل آگاه، که در اصطلاح آن را بینه شرعی می گویند؛ یعنی چنان چه دو نفر عادل، مورد اعتماد و آگاه به مسایل نسب شناسی به سیادت کسی شهادت دهند، شرعا مورد قبول است.

3. وجود اسناد و مدارک بسیار معتبر در خاندان، که بر سیادت این خاندان دلالت کنند و این اسناد عبارت اند از: الف: شجره نامه معتبر که به تأیید علمای نسب شناس رسیده باشد؛ ب: اسناد سیادت که در قدیم سراغ بزرگ محل، کدخدای محل و آقای محل می رفتند و آن شخص هم از روی شناختی که با این خاندان داشت، سندی مبنی بر سیادت این خاندان می نوشت و به آنها می داد؛ ج: وجود وقف نامه ها و امثال این گونه اسناد معتبر، که سیادت این خاندان در آنها قید شده باشد.

بنابراین، با این سه شیوه، سیادت یک خاندان ثابت می شود و هیچ راه دیگری، برای اثبات سیادت، شرعیت ندارد.


نظرات شما
پیشخوان