تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

مخالف حمایت‌های بی‌قید و شرط از بشار اسد هستیم/ با ایران و روسیه اختلاف‌نظر داریم

سخنگوی دولت و معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به اظهارات ماکرون درباره تغییر موضع ترکیه در قبال سوریه گفت: هیچ تغییری در موضع کشور ما صورت نگرفته است. موضع ما در برابر حمایت از اسد با ایران و روسیه متفاوت است.
رویداد۲۴-سخنگوی دولت و معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به اظهارات ماکرون درباره تغییر موضع ترکیه در قبال سوریه گفت: هیچ تغییری در موضع کشور ما صورت نگرفته است. موضع ما در برابر حمایت از اسد با ایران و روسیه متفاوت است.

به نقل از رویترز، «بکر بزداغ» معاون نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه گفت: «ترکیه له یا علیه هیچ کشوری در سوریه نمی‌ایستد و سیاستش در منطقه با ایران، روسیه و آمریکا متفاوت است.»

رویترز نوشت: «اظهارات بزداغ سخنگوی دولت ترکیه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه که گفته بود "حمایت ترکیه از حمله موشکی علیه سوریه نشان داد که آن‌ها از روسیه جدا شده‌اند" مطرح شد.»

بر اساس این گزارش، آمریکا، بریتانیا و فرانسه روز جمعه ۱۰۰ موشک را  در حمله به سمت سوریه روانه کردند. پنتاگون این حمله را با این ادعا که شواهدی دال بر مسئول بودن بشار اسد در حمله شیمیایی در دوما وجود دارد، انجام داد. 

بزداغ به خبرنگاران در قطر گفت: «سیاست ترکیه در قبال سوریه این نیست که له یا علیه یک کشور بیاستد. هیچ تغییری در سیاست ترکیه صورت نگرفته است. ما سیاست واحدی با آمریکا در مورد مساله کرد‌ها نداریم و موضع ترکیه تغییری نکرده است. ما همچنین مخالف حمایت‌های بی‌قید و شرط از سوریه و بشار اسد هستیم و با ایران و روسیه در این مورد اختلاف‌نظر داریم.»

سخنگوی دولت ترکیه گفت: «ترکیه برای همکاری با هر کشوری که از اصول درست در سوریه دفاع می‌کند، هیچ ابایی ندارد.»

ترکیه از حمله هوایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه حمایت کرده و آن را پیامی برای اسد خوانده است.


منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان