تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷

دعوت‌فیفا از روحانی‌برای‌حضور در جام‌جهانی

رییس فدراسیون جهانی فوتبال در نامه ای به رییس جمهور و وزیر ورزش ایران از حسن روحانی برای حضور در روسیه برای افتتاحیه جام جهانی دعوت به عمل آورد.
رویداد۲۴- رییس فدراسیون جهانی فوتبال در نامه ای به رییس جمهور و وزیر ورزش ایران از حسن روحانی برای حضور در روسیه برای افتتاحیه جام جهانی دعوت به عمل آورد.

نزدیک به دو ماه قبل بود که جیانی اینفانتینو رییس ایتالیایی فدراسیون جهانی فوتبال در روز دربی پایتخت به ایران سفر و جلسات مختلفی را با اهالی فوتبال برگزار کرد. اینفانتینو در سفر خود به ایران دو دیدار مهم با حسن روحانی رییس جمهور و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز داشت که در این جلسات درباره دو موضوع مهم تاکید بسیار کرد.

رییس فیفا که ظاهرا از همه اتفاقات مهم فوتبال ایران باخبر بود، در دیدار های خود با رییس جمهور و وزیر ورزش خواهان حل موضوع حق پخش تلویزیونی و ورود زنان به ورزشگاه ها شد که این دو مقام مسئول بلندپایه قول برطرف شدن این مشکلات را دادند.

حالا با گذشت مدت زمان نسبتا زیادی از حضور اینفانتینو در ایران نفر اول فیفا در نامه ای به روحانی و سلطانی فر ضمن تشکر از میزبانی آنها بار دیگر به این دو مساله تاکید کرده است.

در نامه ای که اینفانتینو طی روزهای گذشته برای وزیر ورزش و رییس جمهور ارسال کرده، پیگیری او در دو بحث مذکور کاملا مشهود است. او خطاب به فرد اول اجرایی کشور آورده که مسائلی درباره برداشته شدن گام های اساسی در حل مشکلات شنیده و بابت این موضوع خوشحال است.

اینفانتینو در نامه های جداگانه خود بار دیگر تاکید کرد که موضوع حق پخش تلویزیونی و ورود زنان به ورزشگاه ها دو ارزش برای فیفا محسوب می شوند و از مسئولان خواست تا موانع بر سر راه را بردارند و مشکلات مرتفع شوند.

موضوع دیگری که در نامه رییس ایتالیایی فیفا به رییس جمهوری ایران می توان به آن اشاره کرد، دعوت رسمی از دکتر حسن روحانی برای حضور در افتتاحیه جام جهانی روسیه بود. اینفانتینو در دیداری که با روحانی داشت، شفاها از او خواسته بود خود را به روسیه برساند و حالا به صورت کتبی از رییس جمهور ایران رسما دعوت به عمل آورده است.
منبع: ورزش سه
نظرات شما
پیشخوان