تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷

یکی از دلایل اصلی پیروزی انقلاب این بود که ارتش مقابل ملت قرار نگرفت

امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از دلایل اصلی پیروزی انقلاب این بود که ارتش در مقابل ملت قرار نگرفت و در کنار مردم بود.

رویداد۲۴-امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از دلایل اصلی پیروزی انقلاب این بود که ارتش در مقابل ملت قرار نگرفت و در کنار مردم بود.حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش گفت:یکی از دلایل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی این بود که ارتش در مقابل ملت قرار نگرفت و در کنار مردم بود و نیروی هوایی هم پرچم دار این حرکت شد.

وی در ادامه افزود:  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه امام این بود که ارتش باید  به طور کامل حفظ شود، شهید دکتر چمران هم با این تفکر امام همراه بود و در مجموع ارتش جهموری اسلامی ایران حفظ شد.

امام جمعه موقت تهران اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران  را دستاورد دو رویداد مهم دانست و بیان داشت: یکی حفظ ارتش به دست امام خمینی(ره)، یاران امام و مردم همیشه در صحنه ایران بود و دیگری دفاع مقدس که باعث شد ظرفیت های بسیار جدید و قدرمندی شکل بگیرد.

حجت الاسلام ابوترابی اظهار داشت: دشمن همواره به دشمنی با نقاط قوت و اثرگذار نظام اسلامی پرداخته و ولی فقیه نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و دشمنان و بدخواهان کشورمان به دشمنی با این اصل اصولی می پردازند.

امام جمعه موقت تهران، ارتش جمهوری اسلامی ایران را نیروی قدرتمند بازدارنده در برابر تهدیدات دشمنان عنوان کرد و گفت: اقتدار نیروهای نظامی کشور امروز یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت در کشور محسوب می‌شود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از هر زاویه‌ای باید در بالاترین سطح از اقتدار باشند.

حجت الاسلام ابوترابی اظهار امیدواری کرد و بیان داشت:امیدوارم خداوند متعال بر قدرت و توان نیروی هوایی مسلح ما بیفزاید و ما شاهد رشد، شکوفایی و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشیم.

در پایان این مراسم حجت الاسلام ابوترابی یاد و خاطره سرلشکر شهید قرنی و شهید خلبان فکوری را گرامی و اظهار داشت: شهید قرنی فرمانده ارزشمند، یک دانشمند بزرگ و شخصی با ایمان در بدنه ارتش و شهید فکوری نظامی که در اوج روزهای اول انقلاب که جریانات خلق مسلمان در تبریز شکل گرفته بود وفاداری خود را به انقلاب اسلامی نشان داد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان