تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷

جلسه هم‌اندیشی مدیران رسانه با حضور نمایندگان مجلس و ارشاد

جلسه هم اندیشی و طرح مشکلات حوزه رسانه با حضور نمایندگان مجلس و فراکسیون های فرهنگی و اقتصادی و نمایندگان وزارت ارشاد، مدیران رسانه و نمایندگان هیئت نظارت بر مطبوعات و مدیران انجمن های صنفی رسانه ها برگزار شد.
رویداد۲۴- جلسه هم اندیشی و طرح مشکلات حوزه رسانه با حضور نمایندگان مجلس و فراکسیون های فرهنگی و اقتصادی و نمایندگان وزارت ارشاد، مدیران رسانه و نمایندگان هیئت نظارت بر مطبوعات و مدیران انجمن های صنفی رسانه ها برگزار شد.

جلسه هم اندیشی و طرح مشکلات حوزه رسانه با حضور نمایندگان مجلس و فراکسیون های فرهنگی و اقتصادی و نمایندگان وزارت ارشاد ، مدیران رسانه و نمایندگان هیئت نظارت بر مطبوعات و مدیران انجمن های صنفی رسانه ها ، خبرنگاران و روزنامه نگاران و هنرمندان به همت انجمن صنفی مدیران رسانه برگزار شد.

پرداخت نشدن یارانه کاغذ مطبوعات و یارانه پایگاه های خبری و رسانه ها به صورت منطقی و عادلانه، بیمه اصحاب رسانه و نحوه ارائه طرح ترافیک به خبرنگاران از موضوعات اصلی این نشست به شمار می آمد.

دکتر محمدعلی وکیلی، نماینده محترم مردم تهران در خصوص رتبه بندی مطبوعات بیان کرد: حرکت به سمت رتبه بندی مطبوعات کار درستی بود زیرا به عدالت نزدیکتر می شدیم اما در تعیین شاخصه ها اشتباه کردیم که این امر باعث به وجودآمدن سوء استفاده برخی شد، البته این باعث نمی شود که این راه را ادامه ندهیم بلکه باید اجماعی صورت بگیرد و شاخص سازی را به صورت جامع و فراگیر انجام دهیم.

وکیلی طرح اشتراک را طرحی سوسیالیستی خواند و گفت : ما حق نداریم بر حیات مطبوعات چنگ بندازیم ، یارانه فلسفه دارد، فلسفه آن پرداخت مستقیم و حمایت از گروه های ضعیف است.

وی همچنین از تشکیل جلساتی در کمسیون فرهنگی با وزرای اقتصاد و فرهنگ در خصوص تنظیم بازار کاغذ به جهت جلوگیری از تشکیل مافیا و فساد خبر داد و درخصوص طرح ترافیک خبرنگاران گفت : با جلساتی که با سرپرست شهرداری و رئیس شورای شهر تهران در خصوص طرح ترافیک خبرنگاران داشتیم قرار بر این شد این موضوع را بررسی نموده و اعلام کنند که حداقل نحوه محاسبه آن به شکل سال 96 صورت گیرد.

در ادامه زهرا سعیدی نماینده محترم مردم مبارکه اصفهان ضمن اعلام اینکه نمایندگان مجلس قدرت اجرایی ندارند گفت : از مدیران رسانه درخواست می کنیم طرحی را با موضوعیت ساماندهی فضای مجازی تدوین و در اختیار مجلس قرار دهید تا مورد بررسی و اقدام صورت بگیرد.

وی همچنین در خصوص طرح ترافیک اصحاب رسانه بیان داشت : مکاتبه ای را با وزیر محترم کشور در این خصوص انجام دادم و پیگیر این موضوع هستم و درخصوص عدم پرداخت یارانه های پایگاه های خبری ، مجلس پیگیری و نظارت لازم را انجام خواهد داد تا این مشکلات رفع شوند.

دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده محترم مشهد دیگر مهمان این نشست از نامساعد بودن وضعیت مدیریتی و جو حاکم بر مطبوعات خبر داد و گفت: وجود فضای مجازی با در اختیار گرفتن سهم بیشتر فضای رسانه ای باعث کمرنگ شدن مطبوعات و کاهش پشتیبانی های لازم از مطبوعات ، اجرای طرح های شکست خورده متعدد در این حوزه موجب ایجاد فضای نامناسب برای حوزه رسانه ای شده است .

وی همچنین از تعداد زیاد روزنامه ها و نشریات اظهار تأسف و اعلام کرد: کشورهای پیش رفته تعداد روزنامه های تولیدی آنها حداکثر 15 عدد می باشد و در صورتیکه در گذشته هر سه ماه یکبار به 68 روزنامه یارانه داده می شد، آیا کشور ما در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشش این همه روزنامه را دارد؟!

هاشمی همچنین درخصوص مابه تفاوت دلار که بالغ بر 3هزار میلیارد تومان می باشد اظهار داشت: دولت این مابه تفاوت را به گروه کالاهای اساسی و دارو تخصیص داده است به همین منظور از وزیر فرهنگ و ارشاد خواستیم تلاش کند تا کاغذ نیز جزو این گروه آورده شود.

نماینده مردم مشهد بهترین شیوه حمایتی از مطبوعات را یارانه نقدی به صورت مستقیم دانست و گفت: در گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد کاغذ را خریداری و پخش می کرد که باعث به وجود آمدن رانت و تخلف می شد و لغو شدن این نحوه از حمایت جزو کارهای درست به شمار می آید.

در ادامه این جلسه برخی از مدیران رسانه سوالات، دغدغه و پیشنهادات خود را در جهت بهتر شدن فضای رسانه ای کشور بیان داشتند و حمایت خود را از این نوع حرکات و اقدامات صنفی و نشست ها را با پشتیبانی همه اعضا و رسانه ها اعلام نمودند.

جلسه هم‌اندیشی مدیران رسانه با حضور نمایندگان مجلس و ارشاد

جلسه هم‌اندیشی مدیران رسانه با حضور نمایندگان مجلس و ارشاد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان