تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
معاون بهزیستی خبر داد

ساماندهی کودکان کار کلانشهرها تا پایان بهار/تهران و کرج دارای بیشترین کودک کار کودکان کار

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از ۶٠ درصد کودکان کار و خیابان تهران، غیرایرانی هستند گفت: اگر بهزیستی به خانواده‌ای کمک کند و برای سومین بار کودک در خیابان دیده‌ شود، قاضی از این خانواده سلب صلاحیت می‌کند.
رویداد۲۴- معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از ۶٠ درصد کودکان کار و خیابان تهران، غیرایرانی هستند گفت: اگر بهزیستی به خانواده‌ای کمک کند و برای سومین بار کودک در خیابان دیده‌ شود، قاضی از این خانواده سلب صلاحیت می‌کند.

حبیب الله مسعوی فرید، با اشاره به اینکه آیین نامه رسیدگی به وضعیت کودکان کار و خیابان به روز رسانی شده است، اظهار کرد: این آیین نامه در اختیار وزارت رفاه قرار گرفته‌است و امیدواریم با نهایی شدن آن شاهد پررنگ‌تر شدن نقش وزارت کشور و اداره اتباع بیگانه در ساماندهی وضعیت این کودکان باشیم.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت کشور نیز افزود: امیدواریم بر اساس این آیین نامه با جذب کودکان و کمک ‌سازمان‌های مردم‌نهاد بتوانیم در سال جاری نیز به ساماندهی کودکان کار و خیابان کمک کنیم.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از ۶٠ درصد کودکان کار و خیابان تابعیت غیر ایرانی دارند، اظهار کرد: با توجه به غیر ایرانی بودن بیشتر این کودکان این نگرانی وجود دارد که آنها مورد بهره‌کشی و قاچاق قرار بگیرند. به همین دلیل امسال حتما در ٣ ماه اول سال ساماندهی کودکان را به ویژه از کلان‌شهرهایی مانند تهران و کرج که بیشترین تعداد کودکان کار و خیابان را در خود جای داده‌اند، آغاز می‌کنیم.


فرید با اشاره به مذاکرات سازمان بهزیستی با قوه قضاییه درباره تحویل این کودکان به خانواده‌هایشان نیز تصریح کرد: هم با قوه قضاییه و هم با معاون دادستانی جلساتی پیش از عید برگزار شده و دو نامه نیز از طرف رئیس سازمان بهزیستی به آقای منتظری، دادستان کل کشور و آقای جعفری دولت آبادی، دادستان تهران نوشته است.


به گفته وی درصورتی که مددکاران اجتماعی همان ابتدای مراجعه متوجه شوند که خانواده‌ای صلاحیت نگهداری از کودک را ندارد همان بار اول می توانند کودک را از خانواده بگیرند، اما اگر به خانواده‌ای کمک کنند و باز هم برای ٣ بار کودک در خیابان دیده‌ شود، قاضی از این خانواده سلب صلاحیت می کند.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه هدف اصلی این است که کودک در کنار خانواده باشد، اظهار کرد: ما در این زمینه از نظر امکانات مشکلی نداریم، ولی خانواده باید صلاحیت نگهداری از کودک را داشته باشد. بهزیستی و کمیته امداد در بسیاری از مواقع به خانواده‌ها کمک می کنند تا مشکلات معیشتیشان را برطرف کنند و کودکان مورد بهره کشی قرار نگیرند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان